• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedendag,

Ik ben bezig met een rooster.
Als een medewerker werkt, werkt hij 7 uur en 20 min.
Verlof kost hem 8 uur.
Ik wil nu snel zien hoeveel uur iemand per maand heeft gewerkt en wat hij gemiddeld per week heeft gewerkt.
Dit doe ik nu handmatig en is zeer foutgevoelig, daarnaast weet ik niet goed hoe ik het per week uit kan rekenen.
Ik ben er van overtuigd dat dit makkelijker moet kunnen.
Daarnaast is het zo dat een zaterdag blauw gekleurd is, een zondag rood en een verlofdag geel.
Kolom G tm K laten zien hoe ik het zou willen hebben

Kan iemand mij hierbij helpen.

Bijgaand het bestand.Bekijk bijlage rooster berekening.xlsx

Alvast bedankt

Gr. NESJA

Hoi Kristiaan

Dit ziet er echt mooi uit...wauw!
de voorwaardelijke opmaak werkt ook!
nog ff een vraag is het ook mogelijk dat je de dag erbij ziet staan in de draaitabel ik heb de celeigenschappen aangepast maar hij blijft bijv op 1-jan staan. Ik zou graag willen dat er dan staat maandag 1 januari 2018.
Verder blijft nog staan. Hoe kan ik berekenen hoeveel er gemiddeld gewerkt is per week.
is dit ook mogelijk is de draaitabel.

Ik hoor graag van je

GR. Niels

Mij is het niet gelukt om in de draaitabel "Maandag 1 januari 2018" te krijgen, misschien dat een andere helper op dit forum weet hoe dit moet.

Wil je per maand weten wat er gemiddeld per week gewerkt is? Zo ja, wat wil je dan met deze cijfers doen? Weken en maanden lopen niet gelijk, dus je krijgt dan niet vergelijkbare cijfers. Bijvoorbeeld: wat doe je met week 5, is dit januari of februari?

Mij is het niet gelukt om in de draaitabel "Maandag 1 januari 2018" te krijgen, misschien dat een andere helper op dit forum weet hoe dit moet.
Je kunt de opmaak van een gegroepeerd datumveld niet aanpassen, omdat het veld geen datum meer is, maar tekst. Excel converteert een datum automatisch naar het format "d-mmm" Je kunt dat alleen met VBA aanpassen. Een oplossing zou kunnen zijn om de groepeervelden op te nemen in de tabel (als je dus op maanden wilt groeperen, maak je een berekende kolom die de maand uit de datum haalt) en gebruik je vervolgens dat veld om te groeperen.

Bijlagen

Hoi Kristiaan
Je hebt helemaal gelijk op die manier klopt het inderdaad niet.
OctaFish ook jij bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan