• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milatz11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2019
Ik probeer een rooster automatisch te laten vullen in excel maar kom er niet uit. Dit is de situatie:
Voor 20 man wil ik de dagelijkse taken verdelen.
Ik weet de te verdelen taken een kwartaal, en soms een week vooruit.
Elke taak heeft een variabele duur tussen 0.5 en 25 uur. Per taak zijn er bevoegdheden nodig die niet elk van de 20 man heeft. Ook zijn er van de werknemers natuurlijk enkele die niet 5 maar 4 of minder dagen werken.

Hoe zou ik alle taken automatisch in een rooster kunnen zetten, rekeninghoudend met het aanwezige personeel en de bevoegdheid die taak uit te voeren per lid?

Ik dank u bij voorbaad!

Hallo Milatz,

Welkom op dit forum. Om sneller antwoord te krijgen helpt het als je een (waarheidsgetrouw), maar geanonimiseerd voorbeeldbestandje plaatst, waaruit duidelijk wordt wat je verwacht. Anders wordt het voor de helpers wel erg "in een glazen bol kijken".

Sorry voor mijn voorgaande kryptische bericht, ik hoop in bijgevoegd bestandje iets verduidelijking te brengen. In de eerste sheet een overzicht van een nog te vullen rooster, waarbij is aangegeven welke mensen welke training hebben gehad. in de 2e sheet de producten die door personeel geanalyseerd moet worden (binnenkomende producten). in 3e sheet uit welke analyses een product bestaat met welke training daarvoor nodig is. niet elke analyse heeft een training nodig.

Bijlagen

Misschien eerst even beginnen met een gestructureerde opzet zonder alle samenvoegde cellen. Vervolgens een bestand plaatsen met de verwachte uitkomst. Ik verwacht dat het alleen met een macro of matrixformules kan en daar is deze opzet totaal niet geschikt voor.

bedoelt u zoiets? ik heb het allemaal wat kleiner gemaakt, hoop dat ik hem zo duidelijk weerspiegel.

Voor ogen heb ik dat alle inkomende producten automatisch worden ingedeeld bij de mensen met de juiste training. Dus ook dat bijvoorbeeld 1 product gedeeld kan worden over verschillende mensen. En dat de indeling willekeurig wordt ingepast, niet dat de mensen bovenin de tabel als eerste een gevulde week hebben als degene daaronder. Nu worden alle vakjes met de hand 'ingekleurd', iets omslachtig naar mijn idee.
De inkomende producten worden door afdeling magazijn in het overzicht geplakt, met de daarbij behorende data wanneer deze binnenkomt en uiterlijk moet zijn afgerond.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nee dat bedoel ik niet. Je gaat uit vanuit een lay-out. Je moet uitgaan van een gestructureerde tabel waarin je alle informatie verzameld. De tab 'Rooster' bevat geen datums, zit nog steeds vol met samengevoegde cellen en er staat geen verwachte uitkomst in. De rest van de tabjes zijn voor een leek ook niet begrijpen. Stof1 komt op een bepaalde datum binnen en mag door iedereen geanalyseerd worden tenzij er een 'gehalte stof Z' in zit dan mag het alleen door iemand met een training 'Methode A' of hoger geanalyseerd worden?

Wat meer uitleg lijkt mij gewenst.

nu tekst en uitleg gegeven in de tabs, ik denk dat nu de bedoeling voor u redelijk duidelijk is. Over hoe dit het makkelijkst uitgevoerd kan worden heb ik geen idee, hoe het resultaat eruit zou moeten zien maakt dan ook niet uit. Ik wil u in ieder geval bedanken voor de moeite tot nu!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan