• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch schaal grafiek aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Ik heb een behoorlijk aantal grafieken waarvan ik graag automatisch de schaal aan zou willen passen. Anders moet ik van elke grafiek dit handmatig aanpassen wat veel tijd vergt.:confused:

wie kan mij hierbij helpen?

Marloes

Marloes,

Bedoel je dat je voor alle grafieken dezelfde schaalverdeling wilt hebben ? Dus bijvoorbeeld voor alle grafieken een ondergrens van 10 en een bovengrens van 100 ?

Groet,
Erik

Niet helemaal. Er dient van elke grafiek apart een schaalverdeling te worden berekend, alleen weet ik niet of dit mogelijk is.:confused:

Marloes

Standaard staat de schaalverdeling op automatisch, de schaal wordt afhankelijk van de gerelateerde waarden berekend. Dit werkt dus niet goed als je verschillende grafieken naast elkaar wilt leggen om met elkaar te vergelijken.

In het bijgaande bestand staat een klein voorbeeldje van een grafiek waar je de de minimum en maximum schaalwaarden op kunt geven in velden op het werkblad. Dit werkt met behulp van een macro. Weet niet of je daar bekend mee bent ?

Met de toetscombinatie <Alt> + <F11> ga je naar de macro-omgeving.

Erik

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan