Automatisch schikken niet aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeV

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2016
Ik heb een nieuwe pc gekocht en windows 7 prof. erop gezet.
Nu kan ik niet de mappen automatisch schikken of uitlijnen op raster.
Dit kan wel op mijn oudere pc en heb bij allebij dezelfde windows geinstalleerd.
ik heb ook een externe harde schijf en daar kan het wel bij via me oude pc, maar als ik hem aansluit op mijn nieuwe pc dan is die optie er niet.
Ook niet bij een extra hd erin, wel bij het bureaublad.
Weet iemand waar dat aan ligt of wat ik eraan kan doen.
Word er gek van dat ik niks kan verplaatsen of kan neerzetten op mijn manier,
Alvast bedankt Edwin

Hoi Edje

Je bedoel met automatisch schikken, zeker pictogrammen op bureaublad ..toch ?

Ik weet ook niet of je dit met mappen in enkele windows überhaupt kan :(

bedoel inderdaad pictogrammen en mappen op een harde schijf.
nu kan het wel, maar op mijn nieuwe pc niet, heb dezelfde windows geinstalleerd.
Misschien heb ik ooit iets gedaan/gedownload waardoor het kon, maar weet het niet meer.
moet toch kunnen, is toch raar dat hij alles rangschikt en niks kan verplaatsen.
op mijn bureaublad kan ik het wel doen, daar verschijnt die optie om het aan te vinken wel.

:confused: Nee dat met mappen kan je alleen maar automatisch Groeperen en Sorteren maar handmatig/of automatisch op plekken schikken of verplaatsen dat kan je niet ..
Tenminste ik herinner mij niet dat ik dit in enkele windows gezien heb . :o

P.S. Met pictogrammen op bureaublad natuurlijk dat is makkelijk en dat kan je altijd ! :D ( automatisch maar ook handmatig ! ) ..

Laatst bewerkt:
kan het toch echt op mijn pc, maar niet op de nieuwe.
heb ff een klein print screen gemaakt wat ik wil.i schijf.jpg
kan ze dus zelf verplaatsen en dit is van een externe hd, op me nieuwe pc kan dat niet, dan staat alles op volgorde bijmekaar en kan niks verplaatsen

Laatst bewerkt:
:o Och jej die ken ik niet, en die ook bij mijn windows zelf kan ik niet ..
via shell-menu of via map-menu of via verkenner ook niet ...

Jij kan dus mappen handmatig op die manier zomaar op eigen wens ergens in andere hoek verplaatsen ??
Welke windows 7 is dat ? :( .... kan je A.U.B. shellmenu klein screenshot ook maken ?? je weet wel gewoon rechte muis-kant menu ...

P.S. Uiteindelijk vraag ik me af waarom ( jaa oke volgorde enz.. ) is het zooo van belang op lettervolgorde download of welke dan ook inhoud map hebben :( ?

Hoi Edje nog eens,

Nu vraag ik me af of jij zelf op die manier register aangepast hebt, of heeft iemand anders dat bij jou gedaan ?
Normaal handmatig mappen op die manier je in geen een windows verplaatsen kan, behalve dus als je die via register klein een aanpassing maakt ..

Zoals bijv. deze ==>> KLIK HIER !

Maar jij wil dat alles terug automatisch en standaard gesorteerd word ...toch ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nu op me werk en kan het niet nakijken.
Kan inderdaad me mappen gewoon verplaatsen en dat is het hem juist, op mijn nieuwe pc niet.
Heb bij allebij dezelfde Windows 7 prof. erop gezet.
Weet juist niet meer wat ik ooit gedaan hebt, daarom vroeg ik me af of iemand het weet, het kan dus wel whahahaha.
Vind het zelf makkelijk om het zelf handmatig te ordenen.
Iemand moet het toch weten.
Wist ik maar hoe ik het gedaan hebt, die Windows zit er al een paar jaar op.
Had op me nieuwe een andere Windows erop gezet en toen kon het niet, dus ik gelijk dezelfde als me andere pc erop gezet, maar toen werkte het ook niet.
Heb dus iets geïnstalleerd of aangepast maar weet niet wat.
Hopelijk is er iemand die het weet

Hoi Edje

Op zich het is niets mis mee met zoiets, zelfs soms wel handig is (!:thumb:!) .... ik zei ook alleen maar dat ik deze aanpassing voor handmatig sorteren in windows 7 niet gekend heb ..

Hoe je gedaan hebt dat staat boven in mijn link ...;) ( heb je dus niet gekeken ?? ) en op andere kant hoe je die terug zetten kan ...
.... Neem ik aan dat i.p.v. van uitschakelen je gewoon inschakelen daar zetten moet ...:D en standaard / of automatisch functie krijg je dan terug ..

Laatst bewerkt:
Ik vind dat reuzen handig en Had je link wel ff gelezen en ga dat zeker ook nakijken, bedankt voor je meedenken en hopelijk het goede antwoord,
Groet Edwin

Royonix, je zal het geloven of niet, maar het is me gelukt.
ik was wat aan het zoeken op mijn usb stick en daar staat vanalles op wat ik bewaar.
Daar stond een bestandje op wat wat veranderd in je register, ik had toch een schone pc dus dat bestand op me nieuwe pc gedaan en aangeklikt.
pc opnieuw opgestart en ja hoor ik kan gewoon weer verplaatsen.
Wilde je het toch ff laten weten.
Groeten edwin
ps het bestandje wat ik heb heet : Free-sorting-for-Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan