• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch score overbrengen in tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovati

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
Ik wil mijn eigen ronde van frankrijk rijden (hoe doet er niet toe eigenlijk...)

elke rit krijgt zijn eigen tabblad (zoals proloog). Op elk blad in kolom G zet ik de bijhorende punten groene trui.

Nu wil ik in tabblad Groene Trui automatisch die punten groene trui van elke rit invullen in de tabel. In de tabel zit al een macro om ze automatisch te sorteren (klassement).

Is er een manier om gemakkelijk de punten groene trui die bij elke rit worden toegekend automatisch in de tabel te plaatsen, zodat ik dat niet zelf moet doen?

Later doe ik dan hetzelfde voor de bergtrui.

Alvast bedankt voor de hulp! :)Bekijk bijlage Deelnemers 2011.xlsmBekijk bijlage Deelnemers 2011.xlsm

Hier een mogelijke oplossing.
Behalve de formule er in geplaatst ook een paar kleine naamsveranderingen gedaan.

Denk er wel aan dat je de benaming van de renner exact gelijk houd!
Er zaten nl een paar verschillen in (oranje)

Bijlagen

Bedankt!

Bedankt hoor, werkt perfect!

Ik probeer wijs te geraken uit de formule, maar het lijkt iets te ingewikkeld voor mijn niet echt wiskundig brein :)

Kan je me nog even op weg helpen om ook de bergtrui op die manier te doen, ik zie niet goed waar ik wat in de formule moet wijzigen...

Het mooie van de formule is dat je die niet hoeft te veranderen.
Zet in A1 'berg' en je hebt de berg trui resultaten.

Code:
=IFERROR(INDEX(P!G4:I63;MATCH($A4;P!C4:C63;0);MATCH($A$1;P!G2:I2;0));"")

Code:
=IFERROR(INDEX([COLOR="red"]INDIRECT(B$3&[/COLOR]"!G4:I63");MATCH($A4;[COLOR="red"]INDIRECT(B$3&[/COLOR]"!C4:C63");0);MATCH([COLOR="orange"]$A$1[/COLOR];[COLOR="red"]INDIRECT(B$3&[/COLOR]"!G2:I2");0));"")

Deze 2 formules doen eigenlijk het zelfde.
De 1e formule moet je voor de overige ritten steeds aanpassen
P! moet voor rit 1 worden '1'! enz

De 2e formule kun je zo kopieren voor rit nr 1 tm 22 de indirect formule zorgt daarvoor

Cel A1 zorgt voor berg trui of groene trui

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan