• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch selecteren op 2 kolommen na invoer

• Onderwerp starter Onderwerp starter nuzn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nuzn

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
hallo

een hele tijd terug stelde ik een vraag omtrent automatisch sorteren en kreeg daar ook een zeer bevredigend antwoord op
ondertussen gebruik ik de aangereikte oplossing in verschillende toepassingen en net daarover gaat de volgende vraag: kan er ook automatisch op 2 kolommen gesorteerd worden?
in bijlage zit een document dat ik wil gebruiken om de agenda van ons beleidsteam aan te maken en bij te houden
er staan een aantal vaste agendapunten in (1 tot en met 6 in kolom I), deze komen elke week terug
nu kunnen bijkomende punten toegevoegd worden op een lege lijn en bij het invullen van kolom G (met keuzepijl) wordt er automatisch gesorteerd op datum (kolom A)
mijn vraag: kan er in tweede instantie gesorteerd worden op kolom I zodat de agendapunten (wanneer ze vooraf gegaan worden door een nummer, bv 2.1) automatisch op de juiste plaats komen?

alvast bedankt voor de moeite
nuzn

Bijlagen

• BT.zip
    BT.zip
    18,3 KB · Weergaven: 25
Hallo nunz,

Hopelijk heb ik je goed begrepen.

Bijlagen

dag LucB

je hebt me inderdaad goed begrepen, bedankt
ondertussen heb ik wat zitten veranderen in het document

in jouw code heb ik aangepast "wanneer er verandering optreedt in kolom G ipv I"

een bijkomende vraag: ik wil de beginkolommen B tem F herleiden tot 1 kolom, nl B, maar wanneer ik in de programmacode de 7 (die verwijst naar kolom G) verander in 3, lukt het niet meer (zie bijlage) - wat doe ik verkeerd?
het werkt natuurlijk wel wanneer ik de kolommen verberg ...

nuzn

Bijlagen

nuzn,

De Worksheet_Change module aangepast.
Je kunt het naar eigen behoefteaanpassen.
Zie opm.op Blad1

Bijlagen

LucB

ik heb het bereik uitgebreid tot kolom M, maar het automatisch sorteren gebeurt niet meer, terwijl ik nu net dat zo makkelijk vind
ik moet op de knop drukken wil er gesorteerd worden ...
is er iets aan het bestand veranderd?

nuzn

Hij doet het bij prima.

Heb je de Module1 en Blad-code wel overgenomen?

ja, want ik gebruik jouw bestand en daarin wordt niet meer automatisch gesorteerd ...

Wil je het bestand even hier plaatsen, dan kijk ik er even naar.

nuzn,

Ook deze doet het prima bij mij.
Geen idee op dit moment waar het h'm in kan zitten.
(Misschien Afsluiten en weer Opstarten)

LucB

bij mij is het nu gedeeltelijk één keer gelukt, er werd enkel geselecteerd op datum ...
bij een volgende keer proberen lukt helemaal niets meer
MAAR de knop doet het nog steeds dus ik kan verder
mijn vraag is dus voldoende opgelost ...
alvast bedankt en moest ik te weten komen wat er verkeerd loopt, laat ik het nog weten

bedankt voor de moeite

nuzn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan