• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchxStylo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2014
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw op het gebied van excel en weet dat je meer kan met excel dan ik er van weet.

Nu ben ik op me werk ergens tegen aan gelopen en ben benieuwd of dit makkelijker kan.

Voor mijn werk maak ik regelmatig overzichten voor de klant, maar dit kost veel tijd en doordat het handmatig gebeurd kunnen er fouten ontstaan.

Het programma waar wij gebruik van maken is op maat gemaakt en kan dus alle info van de geselecteerde week naar excel exporteren.
Omdat hier ook info bij staat van overige opdrachtgevers vraag ik me af of het mogelijk is dit enigszins automatisch te sorteren en weer door te exporteren naar een nieuw excel bestand die alleen de benodigde info weergeeft.

Misschien komt de vraag nogal vaag over, maar ik hoor graag wat er eventueel mogelijkheden zijn.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Het is van belang dat alles op Code geselecteerd kan worden. Bekijk bijlage Test.xlsx

Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Als je op je werk ergens tegenaan loopt kan je beter eerst de deur openen of het obstakel weghalen:) Als je in jouw voorbeeldje kan aangeven wat het resultaat moet worden. Dan wordt je beter geholpen.

Selecteer het bereik A2 t/m F17. Klik nu in het lintmenu in de tab Start op Sorteren en filteren. Klik dan op Sorteren van A naar Z.
Desgewenst kun je daar ook een macro voor gebruiken.

Code:
Sub Sorteren()
    Dim regels As Integer

regels = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count

Range("A2:F" & regels).Select
    ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("A2"), _
        SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet1").Sort
        .SetRange Range("A2:F" & regels)
        .Header = xlNo
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
    Range("H3").Select
End Sub

(Simpele opgenomen macro met kleine aanpassing)

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook even getest op het origineel en perfect!
Als ik erover nadenk zo voor de hand liggend, maar vragen is altijd makkelijker:o

Bedankt!:thumb:

Soms heb je een duwtje nodig :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan