Ik ben bezig met een database in excel die door verschillende users gebruikt moet worden.
ik heb een aantal veiligheden ingebouwd zodat een gebruiker verwittigd wordt als de database geopend is en hierdoor niets kan toevoegen.
De database op zich heb ik ook een auto afsluitscript ingevoegd maar ik zoek nu een oplossing om 1 minuut voor de timer verloopt ,en het document gesloten wordt, een msgbox laat verschijnen waar op komt "Database sluit over 1 minuut automatisch" wil je afsluiten of blijven doorwerken in dit document?
wanneer er op blijven doorwerken wordt gedrukt moet de timer terug beginnen lopen vanaf 0
wanneer er gekozen wordt om af te sluiten moet het document ineens opgeslagen worden en gesloten.
wanneer er niets wordt aangeklikt moet de msgbox sluiten wanneer de timer verloopt en moet het document opgeslagen worden en gesloten worden.
deze code heb ik nu
in thisworkbook:
in een module
Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Is er een mogelijkheid om via een excel bestand een ander bestand te sluiten van op afstand? (dus een document dat geopend is op een andere computer in hetzelfde netwerk)
alvast bedankt
ik heb een aantal veiligheden ingebouwd zodat een gebruiker verwittigd wordt als de database geopend is en hierdoor niets kan toevoegen.
De database op zich heb ik ook een auto afsluitscript ingevoegd maar ik zoek nu een oplossing om 1 minuut voor de timer verloopt ,en het document gesloten wordt, een msgbox laat verschijnen waar op komt "Database sluit over 1 minuut automatisch" wil je afsluiten of blijven doorwerken in dit document?
wanneer er op blijven doorwerken wordt gedrukt moet de timer terug beginnen lopen vanaf 0
wanneer er gekozen wordt om af te sluiten moet het document ineens opgeslagen worden en gesloten.
wanneer er niets wordt aangeklikt moet de msgbox sluiten wanneer de timer verloopt en moet het document opgeslagen worden en gesloten worden.
deze code heb ik nu
in thisworkbook:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
On Error Resume Next
Application.OnTime RunWhen, "SaveAndClose", , False
On Error GoTo 0
RunWhen = Now + TimeSerial(0, NUM_MINUTES, 0)
Application.OnTime RunWhen, "SaveAndClose", , True
End Sub
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
On Error Resume Next
Worksheets("NL").Range("F1").ClearContents
Worksheets("FR").Range("F1").ClearContents
ActiveWorkbook.Save
On Error GoTo 0
End Sub
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
On Error GoTo 0
End Sub
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, _
ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
On Error GoTo 0
End Sub
in een module
Code:
Public RunWhen As Double
Public Const NUM_MINUTES = 5
Public Sub SaveAndClose()
ThisWorkbook.Close savechanges:=True
End Sub
Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Is er een mogelijkheid om via een excel bestand een ander bestand te sluiten van op afstand? (dus een document dat geopend is op een andere computer in hetzelfde netwerk)
alvast bedankt