automatisch sluiten openstaande formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie3

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2013
is er een mogelijkheid om als een formulier gedeselecteerd word deze automatisch sluit?
ik heb het al geprobeerd met docmd.close "formnaam" bij focus verloren maar dit werkte niet.:(

Hoe werkt dat, deselecteren van een formulier? Die techniek ken ik niet :)

hahahaha dacht al is niet echt abn... hahaha waar het mij om gaat is het volgende:
ik heb een hoofdform waar alles gebeurd. als ik op een knop druk open ik een nieuw(zoek)venster/form.
als ik daarmee klaar ben en ik keer weer terug naar me hoofdform zou ik willen dat het (zoek)venster/form sluit.
ik weet dat ik dat aan het einde van mijn event ook kan doen maar dit volstaat niet

Kwestie van een sluiten knop op je tweede formulier toch? Die dan het hoofdformulier weer zichtbaar maakt?

probleem is ( vooral bij oudere mensen) dat ze "vergeten" op het sluiten knopje ( wat er dus inderdaad al was) te drukken...

Dat Sluiten knopje moet je ook uitzetten en vervangen door een grote knop. En als je de formulieren in Dialog modus opent, kunnen ze niet verder als het formulier niet op de correcte manier wordt afgesloten. Kun je, kortom, dus allemaal dichtzitten en afdwingen. En dat is ook precies wat het bouwen van een goede database inhoudt :).

@garyli: Dit is een Nederlands forum, dus graag in het Nederlands schrijven (je andere berichtje was ook al in het Engels, vandaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan