• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren en subtotalen bereken in nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gorcum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Dag,

Zelf ben ik een redelijk kenner van Excel, maar vooral op handmatig gebied. Zaken automatiseren gaat me moeilijk af.
Ik heb een boekhoudbestand gemaakt wat behoorlijk goed werkt voor een deel van mijn klanten. Het ziet er als volgt uit:

Tabblad voor privé of contant betaalde facturen
Tabblad voor verkoopfacturen (nu niet van belang)
Tabblad voor alle zakelijke mutaties via de bankrekening

Het draait om de tabbladen privé / contant en de zakelijke mutaties. Deze hebben een zelfde opbouw:

Kolom 1 datum
Kolom 2 omschrijving
Kolom 3 GROOTBOEK (hier wil ik op laten sorteren en subtotaliseren)
Kolom 4 Bedrag in
Kolom 5 Bedrag uit

Als een klant alles netjes geboekt heeft komen er dus heel veel verschillende mutaties op de verschillende grootboekomschrijvingen (denk aan alle mogelijke kostensoorten (telefoon/accountant/internet/inkoop). Wat ik nu doe is een nieuw tabblad te openen, alle mutaties van de beschreven 2 tabbladen onder elkaar te kopieren en ze vervolgens handmatig te sorteren en ze subtotaliseren. Dit werkt op zich wel, maar zou het helemaal geweldig vinden als dit automatisch bijgewerkt wordt telkens als er iets verandert. Ook als ik een grootboekomschrijving later verander dit ook automatisch weer verandert.

Nu heb ik diverse kreten gehoord (waaronder draaitabel) maar is er iemand die mij hier verder mee kan helpen?

Ik hoor het graag.

Bedankt voor zover.

Elwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan