Hallo,
Ik importeer regelmatig (automatisch) overzichten in Excel, bestaande uit 4 kolommen:
Kolom 1 - Productnaam
Kolom 2 - Target
Kolom 4 - Behaald
Kolom 5 - Verschil (voor of achter op target=kolom 4-3)
Deze kolommen zijn gesorteerd op kolom 1: Productnaam.
In presentaties en rapportages laat ik vaak alleen de top 5 voor / achter op target zien. Hiervoor moet ik de 4 kolommen (handmatig) sorteren op 'Verschil', dan diegene pakken met het grootste / kleinste verschil.
Aangezien ik hier altijd een handmatige sorteerhandeling moet doen, kan ik nooit automatische rapporten genereren.
Is er iemand die weet hoe ik (in 4 nieuwe kolommen naast de 'input' kolommen) automatisch de gesorteerde gegevens kan plaatsen? Evt. via een VBA script?
alvast bedankt,
Vissekop.
Ps. voorbeeldje is bijgevoegd.
Ik importeer regelmatig (automatisch) overzichten in Excel, bestaande uit 4 kolommen:
Kolom 1 - Productnaam
Kolom 2 - Target
Kolom 4 - Behaald
Kolom 5 - Verschil (voor of achter op target=kolom 4-3)
Deze kolommen zijn gesorteerd op kolom 1: Productnaam.
In presentaties en rapportages laat ik vaak alleen de top 5 voor / achter op target zien. Hiervoor moet ik de 4 kolommen (handmatig) sorteren op 'Verschil', dan diegene pakken met het grootste / kleinste verschil.
Aangezien ik hier altijd een handmatige sorteerhandeling moet doen, kan ik nooit automatische rapporten genereren.
Is er iemand die weet hoe ik (in 4 nieuwe kolommen naast de 'input' kolommen) automatisch de gesorteerde gegevens kan plaatsen? Evt. via een VBA script?
alvast bedankt,
Vissekop.
Ps. voorbeeldje is bijgevoegd.