• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch sorteren, macro schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divebuddy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2017
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben nog niet zo heel erg bekend met exel en daarom heb ik jullie hulp nodig.
Ik heb een bijlage toegevoegd om mijn vraag te verduidelijken.
Ik wil graag dat in mijn document alles automatisch sorteert als ik er iets in verander.
Dit zou dan gesorteerd moeten worden vanaf G4 tot zeg maar G2000.
Het zou dan van hoog naar laag moeten sorteren, of juist andersom.
Ik weet dat dit met een macro te doen is, maar hier heb ik nog geen kaas van gegeten.
Wie kan mij hierbij helpen.

Alvast bedankt

Bijlagen

Ik zou er een echte tabel van maken dan krijg je de sorteerknoppen er gratis bij. Als je bij elke wijziging jouw gegevens laat sorteren dan raak je redelijk snel de kluts kwijt met waar je nu wat aan het invoeren was.

Een leeg bestand plaatsen zonder aan te geven om welk blad het gaat werkt ook niet echt bij om een VBA oplossing te maken.

Heel basaal zal de macro er zo uitzien.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Count <> 1 Then Exit Sub
  Range("A3:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Resize(, 9).Sort Cells(3, 7), , , , , , , xlYes
End Sub

Dus eerst maar eens wat kaas gaan eten;)

Als je alleen maar wilt sorteren op van laag naar hoog in kolom G, kan je daar ook een filter in plaatsen, maar zoals Vena al zei: het is wel lastig om te begrijpen wat je wilt als je een bestand plaatst met alleen maar headers. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan