• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren - sporstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hammers

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Voor een tafeltenniscompetitie wil ik graag dat de stand per poule automatisch gesorteerd wordt.

Ik heb al een berekening gemaakt, die een uniek getal maakt, voor alle deelnemers

Maar ik probeer de stand nu automatisch aan te laten passen, dus de unieke getallen van hoog naar laag sorteren en dan via vlookup de data erbij zoeken, maar het lukt me niet, ook na de zoektocht hier op het forum en de beschikbare bestanden.

Het gaat om het pouleA tabblad in de bijlage

Bijlagen

Hi,

Dit kan met de volgende formule :

Code:
=INDEX('Poule A'!B$18:B$21;VERGELIJKEN(GROOTSTE('Poule A'!$A$18:$A$21;RIJ()-24);'Poule A'!$A$18:$A$21;0))

Je zal echter je bereiken op in je tabblad moeten verkleinen (geen volledige kolom selecteren in de formules, maar een beperkt gebruik), want anders kom je met deze layout in de miserie met kringverwijzingen.

Volgens mij wordt er ook naar 3 winnende sets gespeeld sinds er naar 11 punten gespeeld wordt in tafeltennis., dus ook dat zul je moeten aanpassen.

Als laatste klopt volgens mij je berekening niet, want Speler 17 en Speler 49 moeten sowieso voor Speler 1 staan. (hangt er natuurlijk af welk criteria je gebruikt).
Zij hebben sowieso een setsaldo van +1, terwijl Speler 1 een setsaldo van 0 heeft.

Groet,

Joske

Bedankt Joske ! Ik heb het aan de praat gekregen.

PS. Het is een bedrijfstoernooi in de baas z'n tijd, dus 3 games is in de poulefase wel genoeg :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan