• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch sorteren van 3 rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dolfijnoord

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Bekijk bijlage Pool EK-2012.xlsxIk wil automatisch sorteren zodat de meeste punten en beste doelsaldo direct boven aan staan, wie kan mij helpen dat voor elkaar te krijgen
punten voor tegen doelsaldo
Griekenland 6 6 6 0
Rusland 4 6 6 0
Polen 6 6 5 1
Tsjechië 1 5 7 -2

Laatst bewerkt:
Beste,

Als eerste Hartelijk welkom op HelpMij.nl.
Als je een beetje op het forum hebt rondgekeken, of hier al een antwoord op je vraag te vinden was , is je vast opgevallen dat er eigenlijk altijd om een voorbeeld bestandje gevraagd wordt. Dit als doel: 1 laat zien wat je zelf al gedaan hebt, hoe de opzet van je bestand is, voorkomt overbodig werk voor de vrijwilligers etc. etc..

Moraal: Graag een voorbeeld bestandje.

In afwachting.
Groet,

Bij het EK gaat het onderling resultaat gaat boven doelsaldo.

Welkom op dit forum.

Vaak wordt je met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, beter geholpen.

Als bijlage een voorbeeld met een mogelijke oplossing (handmatig).

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

er reageerd niemand meer

:confused:is het dan toch ingewikkelder dan ik dacht?? Of is mijn vraag niet duidelijk??

Heb jij al gereageerd op bovenstaande berichten waaronder het voorbeeld bestand van oeldere?

Beste oeldere

Mijn bedoeling is dat hij bij elke poolstand het land dat 1e staat automatisch boven aan zet.
Ongeacht het onderlinge resultaat.
Als ik begrijp hoe dit werkt kan ik hier wel verder mee.
Ik hoor het wel.

gr

Wie en waarom staat dan volgens jou op nr 1 Griekenland of Polen
Griekenland 6 6 6 0
Rusland 4 6 6 0
Polen 6 6 5 1
Tsjechië 1 5 7 -2

zie #4

sorteren op 1,
sorteren op 2,
sorteren op 4,

je krijgt dan je gewenste uitkomst.

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Regulations/uefa/Others/91/48/36/914836_DOWNLOAD.pdf

Artikel 7.04

Daarin zie je dat bij gelijke eindstand de onderlinge wedstrijd geldt en omdat Griekenland van Polen heeft gewonnen
staat Griekenland dus op 1 en niet Polen.

Dus je kunt wel sorteren op jouw manier maar je krijgt een verkeerde uitslag.
En ik geef dus geen oplossing van een probleem waarvan ik weet dat het antwoord niet goed is.
Vandaar de verwijzing naar de andere vraag waarin het sorteer probleem is opgelost.

:(OK, ik snap hem,
ik wilde alleen achter het idee komen, zodat ik die sortering voor ook andere bestanden kan gebuiken,
Maar ik begrijp dat je me niet wil helpen, dus dan hoop ik dat iemand anders dat wel wil.
In ieder geval bedankt voor de moeite

Ik wil je best helpen maar ik wil je alleen waarschuwen voor de fouten die je maakt.

Maar goed als je een foute sortering wilt hebben.

Bijlagen

Kijk hier kan ik wat mee, bedankt.
Dat voorbeeld waar je me naar verwees vond ik wel erg ingewikkeld.
Voor het onderlinge resultaat zou er toch een simpelere oplossing moeten zijn??

Hoeveel onderlingen resultaten zijn er mogelijk denk je?
6 mogelijkheden van 2 teams
4 mogelijkheden van 3 teams
1 mogelijkheid van 4 teams

Samen 11 en je moet alle mogelijkheden tackelen.
Als jij een eenvoudiger oplossing heb dan houd ik me aanbevolen.

OK, dat wat je me net heb laten zien, dat snap ik nu.
Het is maar 1 formule, dus goed te overzien.
In je voorbeeld zie ik een hele rij met allemaal formules, wat een beetje ingewikkeld lijkt.
Wel trouwens een hele mooie pool.
Maar in iedergeval tot zover bedankt, hij doet nu in iedergeval wat ik wil.
Voor de uitzonderingen moet ik dan nog wat verzinnen, want als het onderlinge resultaat het zelfde is, treed de uefalijst in werking begrijp ik. En pas dan heb ik alle uitzonderingen meegenomen, toch??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan