• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch sorteren van een rankschikking

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolyjump

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2001
Na een tijdje te zoeken op dit forum heb ik uiteindelijk met behulp van deze pagina ( http://www.cpearson.com/excel/Rank.aspx ) een hoop zelf kunnen doen, maar nu zit ik nog steeds met een probleem.

Eerst en vooral moet hij sorteren op het totaal aantal punten (kolom H), en indien er gelijke punten zijn de goedkoopste ploeg (kolom I).

Maar als ik nu kijk naar de rankschikking mis ik soms een ploeg en anderen komen tweemaal voor in de lijst. Bij ploegen met evenveel punten en dezelfde waarde loopt het dus mis.

Wie kan mij een oplossing aanbieden ?

Bijlagen

Ik heb jou mijn webpagina en voorbeeldbestand via mail doorgestuurd.

hij heeft enkel de info van zijn website doorgemaild, aangezien ik daar al maanden geen info meer op zie, enkel de achtergrond.

Met dirktimm zijn oplossing is mijn probleem ook opgelost.

hij heeft enkel de info van zijn website doorgemaild, aangezien ik daar al maanden geen info meer op zie, enkel de achtergrond.

Bezoek de pagina Automatisch sorteren op mijn website (bij Excel - Voorbeeldbestanden) en je zal het ook kunnen lezen wat ik doorstuurde.

Dirktimm heeft overigens dezelfde logica toegepast als ik daar uitleg, zie kolom G :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan