• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesAukesss

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Hallo,
Ik heb een blad waar waarden uit andere tabbladen naartoe worden geschreven en deze wil ik graag automatisch sorteren op de waarde van kolom C waarbij cel A2 altijd gekoppeld blijft aan B2 maar wel mee verplaatsen met de waarde in C.
Het is dus niet de bedoeling dat ik iedere keer handmatig moet gaan sorteren als ik iets op een ander tabblad heb ingevuld.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd waarbij de gegevens in kolom C dan van een ander tabblad komen.

Bijlagen

Kees

Ik heb daaraan een pagina gewijd op mijn site, www.wimgielis.be.

Ga naar Excel, dan Voorbeeldbestanden, dan Automatisch sorteren.

Je kan daar ook een bestandje downloaden met een uitgewerkt voorbeeld erin.

Wigi

En nu met het EK voetbal in het verschiet zijn er veel bestandjes te vinden die automatisch sorteren mbv. formules. Ook op dit forum staan er.

Ik ben er al een tijdje mee aan het stoeien geweest maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb ook verschillende EK-poules gedownlaod maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik had het excel bestand gedwonload van het automatisch sorteren en die heb ik toen aangepast in het juiste aantal kolommen wat ik wilde hebben en die werkt gewoon zoals het moet (zie bijlage) en zo wil ik ook mijn eigen bestand hebben maar ik krijg iedere keer een foutmelding. Ook begrijp ik de verwijzing 'data' niet in de formule.

Kan je me helpen?

Bijlagen

In het eerste bestand dat je bijvoegt, is data een benoemd bereik van A7 tot en met D11. Dat zal jij dus ook moeten hebben, maar dan van A4 tot en met D13.

Wigi

Volgens mij heb ik het bereik nu aangepast zoals je zei, alleen nu krijg ik weer een andere foutmelding in de cel.

Kees

Bijlagen

Bij VERT.ZOEKEN moet hetgeen je zoekt in de eerste kolom staan van de tabel.

Beste,

Data is de naam van het gebied waar de gegevens in staan, in dit geval $A$4:$D$13( zie naamvak)

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heej bedankt!!! Ik ben weer geholpen!:D
Dat van een naam geven aan een cellenbereik was helemaal nieuw voor me, weer wat geleerd:thumb:

Groeten Kees

Vraag nog even op opgelost dan

Mvg

Rudi

Nou... Ik had als voorbeeld 10 deelnemers genomen alleen nu heb ik er veel meer. Ik wilde er net iemand bijvoegen en heb dus het bereik aangepast alleen daarna komt de toegevoegde regel met een foutmelding maar ik snap niet waar de fout zit.

Bijlagen

Sorteren lukt alleen op 5 posities

In het eerste bestand dat je bijvoegt, is data een benoemd bereik van A7 tot en met D11. Dat zal jij dus ook moeten hebben, maar dan van A4 tot en met D13.

Wigi

Hallo Wim,

Ik heb van jou site de automatisch sorteren applicatie gedownload maar ik kan het niet uitbreiden, op zich is het precies wat ik zoek maar ik begrijp niet waarom ik niet meer dan 5 regels kan bewerken

Rob

Hang eens een bestandje bij zodat ik kan zien wat je nog niet goed doet.

Hallo Wim,

Ik hoop dat het gelukt is

Rob

Hallo Wim,

Ik gebruik dit om op een show |(carousel) de punten te tellen en de 1e 4 plaatsen te duiden.
Het gebruik van de funktie COLUMN is niet duidelijk voor mij. weet jij een goed en duidelijk NEDERLANDS boek om deze en andere funkties te leren begrijpen, de basis heb ik wel een beetje maar de zwaardere toepassingen zou ik graag leren kennen

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan