• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisD

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Dag allemaal,

Ik heb excel alleen maar gebruikt voor de standaard opteltabellen, maar moet nu iets doen waar ik totaal niet uit kom. Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

Ik heb een tabel waarbij ik in dezelfde rij uit 6 verschillende kolommen de uitkomsten van een berekening heb. De 6 cellen met uitkomsten zijn: F6,M6,T6,AA6.AH6,AO6
Ik wil nu dat de laagste van deze uitkomsten automatisch naar cel A7, de een na laagste naar H7 enz.

Dus stel dat de uitkomsten van cellen F6,M6,T6,AA6.AH6,AO6 zijn: 14, 10, 22, 23, 19, 34.
Hoe krijg ik dan automatisch uitkomst 10 in A7, 14 in H7, 19 in O7, 22 in V7, 23 in AC7 en 34 in AJ7.

Dus hoe kan ik 6 verschillende cellen van laag naar hoog verdelen over 6 andere cellen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen :D

DennisD

Dennis

Gebruik de KLEINSTE functie. Het argument dat je als tweede moet meegeven is een getal van 1 tot 6 naargelang je het kleinste wilt, 2de kleinste, enz.

Wigi

Bedankt Wigi,

mijn sheet werkt nu perfect :thumb:

Prettig weekend

Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan