• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

franske1988

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Beste,

Mijn werkblad heeft nog 1 aanpassing nodig wat me weer wat werk uit handen neemt. En dat is namelijk dat de stand automatisch bijgewerkt word.

Nu dien ik in het werkblad 'Totaal' de cellen E4:H12 te selecteren om daarna vervolgens te sorteren op:

kolom G van groot naar klein
Kolom H van klein naar groot

Kan dit automatisch?

Met vriendelijke groet,

Frans
Bekijk bijlage automatisch sorteren.xlsx

Laatst bewerkt:
Nu dien ik het blad 'Totaal' de cellen E4:H12 te selecteren
Waarom? Hoeft echt niet... Om het verder makkelijk te maken kun je een macro maken en achter een knop hangen die de sortering uitvoert.

Frannske, verklaar je nader......

oke, dat heb ik dan verkeerd gezien!

Maar in het werkblad 'totaal' wil ik zonder een knop gebruiken dat de 'totaal stand' in het dat werkblad automatisch aangepast wordt.

Update:

Ik ben zelf toch wat verder gekomen, Nu heb ik een formule dat hij automatisch de namen aanpast aan de stand. Nu dien ik er nog voor te zorgen dat het juiste bedrag bij de juiste naam komt..

Bekijk bijlage Toto frans.xlsx

groetjes,

Frans

Update met de formule =SOM.ALS($F$19:$F$27;F4;$G$19:$G$27) heb ik dat ook opgelost..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan