automatisch starten cd roms

Status
Niet open voor verdere reacties.

mel gibson

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2004
Berichten
111
Bij het plaatsen van cd roms in cd driver starten deze niet meer automatisch op,altijd dubbel klikken op cd driver om te starten.weet iemand wat er mis is?????????
 
probeer eens in deze computer en dan je cd speler rechter muisknop eigenschappen en automatisch afspelen.ff kijken bij instellingen
als dit een recent probleem is probeer systeemherstel naar een datum toen je nog geen probleem had.
 
Ik heb dit probleem ook, maar bij de eigenschappen van de cd-drive kan ik alleen kiezen wat voor soort cd waarmee moeten opgestart worden, maar ik wil eigenlijk dat de autorun.exe vanzelf wordt gerund.
 
en als je nou probeerd om de regel selecteer de actie die u wilt uitvoeren aanvinkt en dan kiezen wat je wilt doen bijv. afspelen met wmp.
 
nog niet opgelost

kan geen systeemherstel uitvoeren,probleem blijft ook het aanvinken met de rechtermuisknop en de instelling veranderen help niet,nog andere oplossingen zijn welkom dank je:(
 
Als je XP proff hebt doe je dit....

start, uitvoeren, ....tik in venster gpedit.msc

Je komt nu in groepsbeleidvenster.

in dit venster staan twee opties:

Computerconfiguratie
Gebruikersconfiguratie, kies bij deze keuze...uit beheersjablonen, daarna onderop kies je systeem.klik hier eenmaal op, aan rechterzijde van venster staan nu een aantal instellingen....één van deze instellingen is autoplay. selecteer de regel en druk op rechtermuisknop, druk op eigenschappen, en kies inschakelen.
Kijk ook even in andere keuze (computerconfig, syteem daar staat ook een optie autoplay).

Het moet ook simpler kunnen dat heb ik een keertje ergens gelezen, maar als je het goed doet moet nadat je de pc opnieuw hebt opgestart de cd/dvd weer op auto gaan draaien.

Om het uit te zetten, kan je als je er een cd instopt, even op shift drukken nadat je de lade hebt gesloten.

autoplay is als goed is voor éénmaal uitgezet.


Voor de goede orde, de tips van de voorgaande personen werken bij mij wel, als ik deze computer op één van de cd/rom/dvd ga staan en op rechtermuisknop klik heb ik een tabblad automatisch afspelen. Je kan in dit tabblad aanvinken onderop dat de cd automatisch moet starten.

Mike
 
Laatst bewerkt:
geen xp prof

alvast bedank voor de reactie maar kan gpedit.msc niet uitvoeren ik heb xp home editie.
nog steeds op zoek naar oplossing
ivo:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan