Automatisch starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter rb32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rb32

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Beste mensen,

Probleempje waar ik maar niet uit kom en ik wordt er eigenlijk een beetje gek van.

Ik heb al lopen zoeken naar een antwoord op deze site, maar ook hier niets gevonden en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Voorheen, wanneer ik b.v. een audio-cd in mijn speler deed, startte deze automatisch op, OF ik kreeg een venstertje met de vraag wat ik wilde doen.

Sinds enige tijd werkt dit niet meer.
Wanneer ik een cd (ongeacht wat er op staat) nu in de speler doe, gebeurd er helemaal niets, dan moet ik naar START, DEZE COMPUTER en dan de desbetreffende drive
kiezen.

De automatische afspeelfunctie werkt dus niet meer.

Iemand een idee wat ik hier aan kan/moet doen ?

Ik heb me rot lopen zoeken in het systeem, maar NIETS schijnt te werken .....

Systeem: W XP-Home NL met alle updates en SP.

Alvast hartelijk dank,

Richard

Hey rb32, ik heb precies hetzelfde probleem en ik heb me ook al r*t lopen zoeken maar nog nix gevonden:( .
Ik heb windows xp prof.

"Een andere leuke optie in Windows XP is de Autorun-functie, tenzij u natuurlijk met de regelmaat van de klok programma cd-rom's inlaadt om er een onderdeel vanaf te plukken. In zo'n geval is het behoorlijk vervelend als u telkens de installatieprocedure moet stoppen. Uitschakelen dus - maar niet alles. In XP kunt u de Autorun (of Autoplay)-functie namelijk op de inhoud van de cd afstemmen. Zo kunt u de autoplay-functie inschakelen bij audio-cd's en uitschakelen bij het inlezen van cd-rom's. Ga daarvoor via het Startmenu naar Deze Computer, klik rechts op cd-speler en kies Eigenschappen. Op het tweede tabblad Automatisch Afspelen kiest u bovenaan voor het type cd dat in de lader ligt, en onderaan voor de actie die daar aan moet worden gekoppeld. Klik tenslotte op Toepassen en op OK. "

Ja maar nou is mijn vraag hoe ik het zo instel dat als ik een cd ( bijv. een game) in de cd-speler doe, dat de computer de autorun file op die cd vanzelf afspeelt?

Afspelen

Beste SJK,

Sorry, maar dit wist ik natuurlijk wel, maar ook DAT werkt niet.
Zelfs wanneer ik een andere optie kies, werkt het allemaal niet automatisch.

Maar evengoed bedankt voor de moeite .....

Richard

Automatische start

Het probleem is echter nog niet opgelost, maar ik weet inmiddels wel wat het probleem heeft gegeven.

Het is een geinstalleerd brand-programma die de automatische start uit heeft gezet.

Nu zullen jullie denken: Doe dan een systeem-herstel, maar het is al te lang geleden dat ik dat brand-programma geinstalleerd heb.

De-installeren heeft namelijk niet geholpen.

Maar goed, het probleem is eigenlijk dus wel en niet opgelost.

Bedankt voor jullie reacties.

Gr.,

Richard

Hallo, zal ik jullie allemaal uit de brand helpen?

Komtie:

Open het venstertje "Deze computer"

Klik met de rechtermuisknop op je CD/DVD/Brander.

Klik op de tab AUTOMATISCH AFSPELEN

Klik op het bolletje VRAAG MIJ ELKE KEER WELKE ACTIE

IK WIL UITVOEREN

Klik dan op toepassen en vervolgens op OK.

Starten

Laat dit nu niet werken, ik wist van deze handeling af.

Maar ik weet inmiddels wel waar het probleem zit, zie bericht boven .....

In ieder geval bedankt.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan