automatisch 'systeem configuratie' na elke opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

elbarto1979

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
53
2 vragen:

1.
ik heb via 'start -> run -> msconfig' een wijziging aangebracht, zodat de computer niet meer telkens automatische msn messenger start bij elke opstart die ik doe.

echter nu komt de computer telkens met een melding waarin staat dat ik of moet zorgen dat ik de aanpassing weer ongedaan maak, zodat de computer in de 'normal startup'-mode kan opstarten.
of ik kan ervoor kiezen om de melding niet meer weer te laten geven. in dat geval vraagt de computer echter of ik wil 'herstarten' of 'exit without restart'. ik kies dan altijd voor exit without restart, maar dan komt de melding de volgende keer dat ik windows opstart telkens terug komen.

weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik gewoon aanpasssingen kan behouden, zonder dat ik telkens die melding krijg?

2.
in msconfig staat er onder het tabblad 'services' een hele grote lijst met services die de computer automatisch laad als windows wordt gestart. echter hierin staan volgens mij ook een hoop dingen die ik helemaal niet nodig heb (zoals de 'messenger' en ook bijvoorbeeld de 'automatic update' services).

zijn er dingen waarvan iemand weet dat ze zeker weten useless zijn en dus niet opgestart hoeven worden.
ik haal niet alles weg, want volgens mij staan er ook hele belangrijke/handige dingen tussen, zoals 'plug and play' en iets voor de cd'rom enzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan