automatisch systeemherstel loop - Oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeri1970

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2016
Ik heb pas Windows 10 pro gekocht.

2 dagen na de installatie start ik mijn pc gewoon op zoals altijd
En ik zit in de automatisch systeemherstel loop.

Ik heb van alles geprobeerd dat ik vond op forums, YouTube, internet enz.
Maar niets hielp. Dus ik heb Windows maar opnieuw geïnstalleerd.

Nu is mijn vraag niet naar een oplossing maar wel naar de OORZAAK, zodat ik dit in de toekomst kan vermijden.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Joeri

Bijlagen

• specs.jpg
    specs.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 60
de oorzaak zou je vaak in de log moeten kunnen vinden. Helaas zal deze niet meer bestaan nu je Windows opnieuw geinstalleerd hebt.

Eigenlijk is het van de zotte dat de windowsmakers er niet aan gedacht hebben (of niet willen denken?) om een bericht te tonen wat er mis is en daarna een gecontroleerde shut down doen.
Want zo moeilijk is het niet: elk onderdeel van een pc wordt door een supervisor call aangesproken en binnen een bepaalde tijd moet er een reactie komen. Als die niet komt is er wat mis. Dat wordt dan gelogd in de sytemlog. Hoe moeilijk kan het zijn om dat bericht te tonen op het scherm en vervolgens een gecontroleerde shut down doen.

Overigens heb ik wel een vermoeden waarom ze dit niet zo doen: de ict-wereld wil ons graag zo dom mogelijk houden zodat we nog meer van ze afhankelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Waarom dat zo is staat in de tekst die Senso heeft gegeven : "reboot in the middle of the boot process" - dat wil zeggen dat er dus nog géén Windows actief is ! De makers mogen er dus veel aan denken, ze hebben geen middel om ook maar iets te doen.

Waarom dat zo is staat in de tekst die Senso heeft gegeven : "reboot in the middle of the boot process" - dat wil zeggen dat er dus nog géén Windows actief is ! De makers mogen er dus veel aan denken, ze hebben geen middel om ook maar iets te doen.

Vanaf het moment dat de bios zijn eerste levenstekenen vertoont is met mogelijk een boodschap te geven die wat zinvoller is dan alleen "dat ie het niet kan".
En als ie door de BIOS start up heen is, wat hier het geval is, wordt er een kern van windows actief. Die kan dus ook zinvolle berichten geven (als ze dat zouden willen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan