• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tabellen genereren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Goejedag!

Voor mijn afstudeerstage ben ik bezig met een parametrisch Excel-sheet voor het berekenen van waterleidingsystemen.

Voor een onderdeel van dat rekenblad wil ik graag dat Excel een aantal tabellen automatisch genereert. Het aantal is afhankelijk van het vooraf aangegeven aantal.
Als door de gebruiker straks '4' ingevoerd wordt, dat dan 4 dezelfde tabellen worden gegenereerd op een tabblad (zie ook bijgevoegd voorbeeldje).

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan aanpakken? Met een macro?
Tijdens mijn opleiding heb ik wel wat kennis gekregen van Excel, alleen heb ik nooit gewerkt met macro's. Programeercode kan ik wel een beetje volgen.

Wie kan mij helpen?

Alvast ontzettend bedankt!

Grtz, Ruud

PS: ik weet hoe vervelend het is als nieuwe bezoekers wéér diezelfde vraag stellen. Ik heb het nodige gezocht en gelezen, maar ik kon nergens een antwoord vinden waar ik iets mee kon.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan