• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tekst invullen op gestandaardiseerde cellen binnen 1 rij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mealatus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2015
Beste,

Ik heb een format aangeleverd gekregen van een derde waar ik mij aan moet houden wanneer ik data aan ze lever. Het bestand beslaat 26 "categorieën". Deze categorieën staan verspreid over de eerste rij. 1 cel heeft 1 categorie. Nu zijn sommige categorieën niet variabel.

Ter verduidelijking: De data die ik lever zijn opdrachten om op een standaard plaats iets op te halen en dan weg te brengen naar een variabele plaats.

Afhankelijk van welke plaats iets opgehaald moet worden zijn velden zoals (adres, postcode, contactpersoon, mobielnummer contact persoon, etc.. altijd hetzelfde. Bekijk bijlage Hulpvraagvb1.xlsxHulpvraagimg.jpg
Hulpvraagimg.jpg
Hoe richt ik een functie in om met het invoeren van 50 (unieke) plaatsen automatisch in dezelfde rij in verschillende kolommen bijbehorende data in te vullen.

Ik hoop dat mijn hulpvraag duidelijk is. Zo niet, hoor ik dit uiteraard graag!

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!:thumb:

groet,

Mealatus

Maak even een voorbeeldje met wat de input is en wat de output moet zijn. uit de vraag en alle zwevende plaatjes kan ik niet veel opmaken.

Bedankt voor je snelle reactie,

Voorbeeld uitwerken gaat vanavond helaas niet meer lukken, maar met een beetje geluk kan ik dat morgen posten!

Fijne avond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan