Automatisch tijd instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabelle Sels

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Berichten
55
Beste,

Hoe kan ik na het invullen van een veld, een start uur, automatisch een ander veld, eind uur, laten invullen aan de hand van de start tijd + 50 minuten?

Alvast bedankt.
Isabelle
 
Gebruik in "ander veld" de volgende formule:
Code:
=B3+TIME(0;50;0)

In B3 staat dan je start uur waar 50 minuten bij op wordt geteld.
Als je een NL versie van Office hebt gebruik je TIJD in plaats van TIME

Als je dit voor een hele kolom moet gebruiken en een keer die 50 in bijvoorbeeld 55 moet veranderen heb je een probleem.
Handiger is dan om het aantal minuten in bijvoorbeeld A1 te zetten.
De formule wordt dan:
Code:
=B3+TIME(0;$A$1;0)

Als je dan nu het aantal minuten in A1 wijzigt wordt het direct voor de hele kolom doorgevoerd.
Het kan nog mooier door een logische naam te gaan gebruiken maar dat voert misschien wat ver en qua werking maakt het niet uit.
Geef maar een seintje als je daar toch in geinteresseerd bent.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een Excel oplossing; we hebben het hier, neem ik aan, toch over Access?
Als ik er van uit ga dat je de berekening op een formulier laat uitvoeren, dan kun je bij de eigenschap <Na bijwerken> van het tekstveld [Starttijd] een gebeurtenis maken met de formule: Me.[EindTijd]=Me.[BeginTijd]+TimeSerial(0,50,0).
In een query kun je een extra veld aanmaken met dezelfde formule: Stoptijd:[BeginTijd]+TimeSerial(0;50;0).
 
Oeps, niet op de sectie gelet :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan