• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch toepassen van filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

stimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2016
In bijgevoegd voorbeeldbestand zit er op tabblad "planning" een filter op een aantal kolommen. De gegevens in die kolommen zijn afkomstig uit een lijst in tabblad "Medewerkers". Wanneer ik daar iets wijzig en terugga naar tabblad "planning" zou ik graag hebben dat de daar ingestelde filter automatisch wordt bijgewerkt.

In realiteit zal de filter op kolom "Actief" altijd enkel records moeten tonen die op "ja" staan en zal de gebruiker zelf filteren op "Dienst". Het zou dus nog properder zijn door te werken met een uitgebreid filter met keuze uit de bestaande diensten, maar ook dan zou deze automatisch moeten "refreshen". Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijlagen

Als alternatief.
In de bladmodule van de tab 'Planning'
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Cells(1).CurrentRegion.AutoFilter 6, "Ja"
End Sub

Bijkomend vraagje.

Kan de filter enkel refreshen na wijziging op tabblad "Medewerkers". Het gaat om een vrij zware file met veel berekeningen. Nu gaat de filter ook telkens refreshen na wijziging in tabblad "Planning", maar dat zorgt dan weer voor veel wachttijden.

Inderdaad, werkt nu zoals het moet!

Laatst bewerkt:
Extra probleempje nu. Ik heb het werkblad beveiligd (in opties aangegeven dat autofilter wel nog mag), maar krijg dan een fout dat de berekening ui #3 niet kan uitgevoerd worden op een beveiligd blad).

Probeer het zo eens. Achter Protect en Unprotect kan je eventueel een wachtwoord zetten.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Unprotect
  Cells(1).CurrentRegion.AutoFilter 6, "Ja"
  Protect
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan