automatisch toets indrukken bij opstarten programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoemie1985

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
goede middag,

Ik wil graag een snelkoppeling op mijn bureaublad, meegeven dat hij moet opstarten alsof de shift toets er bij is in gedrukt, omdat hij op deze manier het programma op de juiste manier opent.
is hier misschien een tool voor? of kan ik iets bij de eigenschappen van de snelkoppeling in zetten zodat ik niet zelf de toets in gedrukt hoef te houden?

Naar wat voor programma verwijst de snelkoppeling waar je het over hebt ?
Welke Windows versie gebruik je ?
Waarom moet je shift indrukken om het programma correct te laten starten ?

Groeten Marcel

hij verwijst naar een nieuw programma dat we bij mij op het werk gaan gebruiken (het is een op maat gemaakt pakket).
maar achter de computers waar die "tool"voor is hangt een matrox dualhead 2go kastje en als je deze instelt dat hij de vensters op elk scherm appart moet openen en je opent dat nieuwe programma dan mist er een balk boven en onder in het venster, maar door de shift toets in gedrukt te houden tijdens het opstarten van het programma start hij hem normaal op en zie je de balken wel.
het programma draait voornamelijk op windows xp maar ook op een paar windows 7 machines.

Laatst bewerkt:
Ik stel me voor dat je dat zou kunnen doen met een "keystroke automation" pakketje. Zoek eens op google met deze zoekwoorden? Verder zou het eventueel met een batchscript kunnen, maar dan moet ik wel wat meer informatie moeten krijgen wat je precies wilt doen, dus alle stappen.

ben je bekend met de matrox dualhead2go Digital edition kastjes?
hiermee kun je 2 schermen aansluiten op een 1 enkele VGA aansluiting van de computer en daar naast kan ik dus nog 1 scherm op de DVI aansluiting van de computer, zo kan ik dus 3 beeldschermen op mijn computer aan sluiten in plaats van 2.

Maar het nadeel is dat je eigenlijk maar 1 groot scherm hebt, in de software van de matrox geef je aan wat de resolutie per scherm mag zijn, en daarna geef je met de videokaart software of bureaublad eigenschappen aan dat je hem wilt uitbreiden.
Deze zet je dan op de dubbele waarde van de instelling in je matrox software.

dus je zet de matrox op 1680 X 1050 (2 x1)
dan zet je de beeld resolutie via bureaublad eigenschappen op 3360 X 1050 en dan breid hij je beeld ui over de 2 schermen die aan gesloten zijn op de matrox.

in de software van de matrox kun je da nnog aan geven of hij de vensters moet uit breiden op 1 scherm of meerdere.
Als ik hem dan instel op maximaliseren in 1 scherm dan werkt die nieuwe software niet goed.

Ik stel me voor dat je dat zou kunnen doen met een "keystroke automation" pakketje. Zoek eens op google met deze zoekwoorden? Verder zou het eventueel met een batchscript kunnen, maar dan moet ik wel wat meer informatie moeten krijgen wat je precies wilt doen, dus alle stappen.

het is gelukt, ik heb een macro programma gevonden waar in ik precies de handelingen kon aan geven om mijn programma goed te laten opstarten :)

bedankt voor het mee denken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan