Automatisch toewijzen DNS springt terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laura81

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2002
Beste mensen,

Ik zit met een probleem waar ik helemaal gek van word. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn.

Voor mijn moeder heb ik een router gekocht en ik heb deze in het weekend aangesloten. De router werd herkend en na het invoeren van het wachtwoord gaf hij aan dat hij verbonden was en dat er internettoegang was.
Toen ik op internet wilde kreeg ik de melding dat hij niet kon verbinden.
Ik ben toen een beetje gaan rondkijken en heb het uiteindelijk aan de praat gekregen door bij Internet Protocol v4 de optie "automatisch een DNS-serveradres toewijzen" aan te klikken.
Vandaag werd ik gebeld dat er geen internet was dus ben ik langsgegaan. Nu bleek dat de instelling terug was 'gesprongen' op "De volgende DNS-serveradressen gebruiken" (gevolgd door 2 adressen).
Ik heb het weer terug gezet op automatisch, maar hij blijft elke keer weer terugspringen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik krijg het niet voor elkaar.
Het betreft trouwens de router van Sitecom Wlr-2100.
Ik kan op dit moment niet bij de laptop/router dus ik hoop dat er een simpele oplossing is zodat ik die aankomend weekend uit kan voeren.

Alvast bedankt.

Mvg Laura

Wat je kunt doen is wél vaste DNS servers instellen. Stel dan in:
8.8.8.8
en
8.8.4.4

Dan gebruikt die laptop de publiekelijk bruikbare DNS servers van Google. :)

Tijs.

Of gewoon de 2 DNS-en van je provider.... dan gaat het verkeer (de naam aanvraag via Google DNS) eerst niet via de USA... ;)

Ik had inderdaad wel iets gevonden over DNS servers van Google. Het is het proberen waard. En dan maar hopen dat ze niet weer terugspringen op de oude nummers.

Helaas hij springt ook na het invoeren van de DNS-server van Google en de provider weer terug op het oude adres. Hij pakt hem op 1 of andere manier niet.

Naar welke dns servers springt de laptop/pc terug?

Zoek daar eens naar op google, want mogelijk is dat malware/phishing gerelateerd(!)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik met mijn stomme kop niet opgeschreven. Er zit goede beveiliging op de computer, maar het zou altijd kunnen natuurlijk. Ik zal het eens navragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan