• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch tussenliggende cellen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

passie1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2020
ik ben bezig met een excel sheet, het maximaal aantal te selecteren vakken is 2.
deze 2 vakken worden dan als WAAR weergegeven. de rest van is dus ONWAAR.
Tussen de 2 meldingen WAAR staan waardes. ik wil nu deze waardes tussen de 2 maal WAAR automatisch op laten tellen, dus ook bij de cellen die een ONWAAR waarde hebben.

De ONWAAR cel boven de bovenste WAAR melding moeten dan weer niet meegnomen worden en onder de onderste WAAR ook weer niet.

Capture.PNG

mijn dank grenst aan hondsdolheid.

Pascal

Welkom.

Zou je in een Excelforum niet beter een Excel-voorbeeldbestandje plaatsen i.p.v. een plaatje? Met daarin ook even aangegeven wat je als uitkomst verwacht. (ik gok op 60+50+60+50=220, correct?)

Bedankt voor je reactie,

het gaat om de waardes tussen de 2 maal WAAR dus vanuit het voorbeeld 60+50+60= 170
ik heb een voorbeeld bestand bij deze post gezet.

Bijlagen

Fantastisch :thumb: ik was zelf al 2 dagen bezig en een ander lost het even in een paar minuten op.
thx

Nog een manier:d

Code:
=ALS.FOUT(SOM(VERSCHUIVING(U4;VERGELIJKEN(1;--(U4:U18);0);;ZOEKEN(2;1/(--(U4:U18)=1);RIJ($1:$15))-VERGELIJKEN(1;--(U4:U18);0);1));"foutmelding")

of

Code:
=SOM(INDEX(U4:U18;(RIJ(1:15)>=KLEINSTE(ALS(--(U4:U18)=1;RIJ(1:15));1))*(RIJ(1:15)<=MAX(ALS(--(U4:U18)=1;RIJ(1:15))))*RIJ(1:15)))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan