Automatisch uit slaapstand in Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

VincenttB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Sinds ik Windows 8 heb geïnstalleerd zo'n twee maanden geleden gaat mijn computer automatisch uit slaapstand om een bepaald tijdstip, namelijk 15:45. Ik weet niet zeker of het te maken heeft met het installeren van Windows 8, maar ongeveer toen is het probleem gaan spelen. Het maakt niet uit of ik om bijvoorbeeld 8:45 of 15:44 mijn computer in slaapstand zet, om 15:45 gaat hij elke dag uit slaapstand. Als ik mijn computer afsluit treedt het probleem niet op.

Ik heb al een aantal keer op internet gekeken naar een oplossing, helaas zonder resultaat. Weet misschien één van jullie een oplossing?

Alvast bedankt.

Vincent

is er een virusscanner op je laptop die dat misschien veroorzaakt? want ik heb zelf ook W8 en ik heb er geen last van

Het gaat om een desktop, verder heb ik Norton geïnstalleerd, maar ik zou niet weten of het daar aan ligt. Heb altijd al Norton op m'n desktop. Bovendien waarom zou Norton mijn computer elke keer uit slaapstand willen halen om precies 15:45u

dan gaat hij op dat moment op de achtergrond scannen.
net als dat bij norton untilities is om pressies 19:00 uur. (ik heb zelf ook norton)

hoi, ken je energiebeheer in het configuratiescherm? (opent C:\Windows\System32\powercfg.cpl)
klik daar op en kijk welke er is aangevinkt bij Voorkeursschema's.
Klik dan bij die aangevinkt is op De schema-instellingen wijzigen.
Klik dan op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.
Klik op het plusje voor Slaapstand.
Zet daar de activeringstimers op Uitschakelen.
Nu kan de computer niet meer uit slaapstand gehaald worden door geplande gebeurtenissen.
Succes.

Wat kan een geplande gebeurtenis zijn?
Welke programma's zoeken er om welke tijd naar updates?
De geplande virusscan hadden jullie al.
Je kan natuurlijk ook gaan bekijken hoe alle tijden ingesteld zijn.

Maar updates zijn installaties, en meer programma's tegelijk installeren kan conflicten opleveren.
Beter is het op die van de viruscanner na updates handmatig te installeren, wat betekend dat je dat op waarschuwen als er updates zijn maar zelf bepalen wanneer er gedownload en geinstalleerd wordt instelt en dat ook een beetje in de gaten houdt.
Slim is dan je antivirus programma te updaten en deze tijdens een update van andere software de automatische updates van het antivirusprogramma tijdelijk even uit te schakelen en daarna weer in te schakelen. Meestal gaat dat wel goed, toch kan je het zo doen.
Updates zoals java, flash player, uiteraard windows updates, google toolbar, browsers zoals google chrome, firefox, ik weet natuurlijk niet wat jullie allemaal hebben geinstalleerd.

Dat kunnen dus allemaal geplande gebeurtenissen zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan