Automatisch uitklappen van menu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

triforce

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2002
Berichten
52
Normaal, wanneer een menu uit kan klappen, gebeurd dit met een korte vertraging.
Dus van dit:
a.jpg

Naar dit:
b.jpg


Sinds een tijdje gaat dit niet meer automatisch. Ik moet dan klikken om het menu uit te klappen.
Dit kan ik vast ergens weer instellen, ik heb alleen geen idee waar dit moet.
Wie kan mij hiermee helpen?
 
Als eerste selecteert u Beeld, Werkbalken, Aanpassen. En vervolgens kiest u de Opties tab in het venster wat u voor zich heeft. Onder Aangepaste menu's en werkbalken vindt u de optie Volledige menu's weergeven na een korte vertraging. Als het automatisch uitklappen van uw menu's niet werkte zal deze functie uitgevinkt zijn. Selecteer de optie nu.

Klik sluiten om de aanpassingen van kracht te maken.


succes
 
Zo? Als het over de submenu's van het menu Start gaat, moet je dit eens proberen: rechtsklik taakbalk, Eigenschappen, tab Menu Start, Aanpassen..., tab Geavanceerd en "Submenu's openen als de muisaanwijzer erop wordt geplaatst" aanvinken. Bron
 
Gezina

Dat is juist ik vergis met met win2000 en xp.

Jean
 
Dank voor de snelle antwoorden. Ik zit op dit moment op werk achter de laptop. Zodra ik thuis ben zal en de oplossingen uitproberen.
 
triforce zei:
wanneer een menu uit kan klappen, gebeurd dit met een korte vertraging.
Het heeft niet direct met je probleem te maken, maar met TweakUI kun je overbodige items in dat menu uitschakelen of definitief verwijderen.
Hierdoor zal het ook sneller uitschuiven.

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
"Submenu's openen als de muisaanwijzer erop wordt geplaatst" bleek aangevinkt te zijn. Daarna gekeken naar de register sleutel die genoemd werd in gezina's bron. De MenuShowDelay waarde stond ingesteld op rond de 65000, dus das redelijk lang. Deze weer terug veranderd in 400 en het uitklappen gaat weer als een speer.
Dus: probleem opgelost.

Allen dank voor de reacties.
 
triforce zei:
"Submenu's openen als de muisaanwijzer erop wordt geplaatst" bleek aangevinkt te zijn. Daarna gekeken naar de register sleutel die genoemd werd in gezina's bron. De MenuShowDelay waarde stond ingesteld op rond de 65000, dus das redelijk lang. Deze weer terug veranderd in 400 en het uitklappen gaat weer als een speer.
Dus: probleem opgelost.

Allen dank voor de reacties.
Da's mooi dan, dit stond er, uit de link:
[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.
Data Type: String Value // Value Name: MenuShowDelay
Setting for Value Data: [Default = 400 / Adjust to Preference]
Exit Registry and Reboot

Ik snap alleen niet waardoor dat automatisch uitklappen niet meer werkte...
 
gezina zei:
Ik snap alleen niet waardoor dat automatisch uitklappen niet meer werkte...
Het werkte nog wel, maar de MenuShowDelay stond op 65000. (Waardoor dat komt weet ik ook niet - dat soort dingen gebeurt blijkbaar af en toe zomaar. :confused:)
Dan duurt het 65 seconden voordat het menu uitklapt. :)
Zelf vind ik de standaardwaarde van 400 (0,4 sec) al vrij traag - bij mij staat hij op 200.
 
Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
Het werkte nog wel, maar de MenuShowDelay stond op 65000. (Waardoor dat komt weet ik ook niet - dat soort dingen gebeurt blijkbaar af en toe zomaar. :confused:)
Dan duurt het 65 seconden voordat het menu uitklapt. :)
Zelf vind ik de standaardwaarde van 400 (0,4 sec) al vrij traag - bij mij staat hij op 200.
Is inderdaad soms niet meer te achterhalen maar de TS meldde toch echt "Sinds een tijdje gaat dit niet meer automatisch. Ik moet dan klikken om het menu uit te klappen." Dus niks langzamer maar 't werkte gewoon niet meer. Maar goed, opgelost. :)
 
gezina zei:
"Sinds een tijdje gaat dit niet meer automatisch. Ik moet dan klikken om het menu uit te klappen." Dus niks langzamer maar 't werkte gewoon niet meer.
Ik heb het even wetenschappelijk voor je uitgezocht. :D
Met MenuShowDelay op 10000 blijkt het inderdaad 10 seconden te duren voordat het submenu uitschuift.
Je moet de muisaanwijzer dan 10 seconden op Nieuw laten staan.
Klik je binnen die tien seconden op Nieuw dan schuift het submenu meteen uit. :)
 
Guus abc zei:
Ik heb het even wetenschappelijk voor je uitgezocht. :D
Met MenuShowDelay op 10000 blijkt het inderdaad 10 seconden te duren voordat het submenu uitschuift.
Je moet de muisaanwijzer dan 10 seconden op Nieuw laten staan.
Klik je binnen die tien seconden op Nieuw dan schuift het submenu meteen uit. :)
Nou zou ik aan de TS nog kunnen vragen of té lang duurde qua uitklappen óf dat het idd gewoon niet meer werkte, maar ik neem genoegen met deze wetenschappelijke uiteenzetting. :D
 
Guus abc zei:
Ik heb het even wetenschappelijk voor je uitgezocht. :D
Met MenuShowDelay op 10000 blijkt het inderdaad 10 seconden te duren voordat het submenu uitschuift.
Je moet de muisaanwijzer dan 10 seconden op Nieuw laten staan.
Klik je binnen die tien seconden op Nieuw dan schuift het submenu meteen uit. :)

Ach, bij mij staat deze registerwaarde op 0, schiet het tenminste een beetje op.
 
Nog even een oude koe uit de sloot halen omdat er nog zo gezellig over na gepraat werd.

Ik heb mijn muis niet 56 seconden op het menu gehouden, maar neem aan dat hij dan wel was uitgeklapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan