automatisch uitlijnen van vensters afzetten, hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2013
automatisch uitlijnen van vensters afzetten, hoe doe je dat in windows 7?

achtergrond:
Gebruik van remote desktop om een andere computer (PC1) te gebruiken op een PC (PC2) waaraan meerdere beeldschermen zijn verbonden.
Ik wil dat de inhoud van het venster (scherm van PC1, ook in gesteld voor meerdere monitoren) steeds verticaal de volledige hoogte neemt van het scherm van PC2, maar wel zodanig dat ik het horizontaal over meerdere monitoren kan verschuiven. Windows zorgt er altijd voor dat de taakbalk uitgelijnd is met de bovenkant van het scherm. Daardoor krijg ik altijd scrollbars (schuifbalken) en dat is erg vervelend omdat juist het onderste deel van het PC1 scherm verdwijnt want dat is de taakbalkvan PC1.
Ideaal zou het venster zo vergroot en verplaatst moeten kunnen worden dat de taakbalk ervan boven de rand van de monitor ligt, maar het automatisch uitlijnen laat dit niet toe. Hoe schakel je dat uit?

En als je instellingen van je monitor verandert, is dan het beeld er niet, of is het buiten de kaders van de monitor geplaatst en zie je ze tevoorschijn komen als je de instellingen van de monitor zelf verandert? er zijn vaak knopjes of typtoetsen op een monitor waar je dat mee in kan stellen.

dank je voor de reactie.
De instellingen van de monitoren zijn OK (1920x1200).
ik wil juist dat het venster inclusief tittelbalk, groter wordt dan de hoogte van de monitor, zodanig dat de inhoud van het scherm de volledig hoogt inneemt en de tittelbalk erbuiten valt.

Heb je op alle computers de resolutie hetzelfde ingesteld?
De instellingen die je wel hebt op monitors om het beeld te vergroten of te verkleinen, zou op de monitor waarop je dat zo wil zien toch misschien een mogelijkheid zijn, dat stel je niet in in windows, maar op de monitor zelf.
Het menu waar je ook de kleuren van de monitor kan veranderen en de gamma enz... niet in windows, van de monitor zelf.
Dus zoek naar knopjes of tiptoetsen op de monitor, omdat als de monitor zelf, niet windows, alles automatisch op zijn volledige scherm van 1920x1200 blijft zetten ben je volgend jaar met kerstmis nog aan het zoeken, dus moet je daar eerst uitsluitsel over geven.
Zet de resolutie maar eens op een schaal van 6x8, je zal zien dat je het beeld op je monitor over het hele beeld uitgetrokken ziet zonder zwarte balken.
Dat doet je monitor.
Of zet je monitor alles standaard op automatisch? en kan je daar het beeld niet verschuiven?
meestal zijn er opties op een monitor zelf om horizontaal en verticaal te verschuiven, of het beeld horizontaal en verticaal uit rekken.
Wat voor monitor is het, heb je een merk en typenummer? kunnen we even een pdf'je downloaden van de gebruiksaanwijzing van je monitor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan