automatisch uitloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

prettynifty

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2003
Hallo luitjes,

Ik heb sinds vannochtend een probleem.
Vannochtend de pc uitgezet (start, uitschaken, uitschakelen en laten pruttelen tot ie uit is en dan de stroom eraf, zoals altijd).
Om ongeveer 12.00uur weer aangezet en kreeg meteen check disk.
Daarna wilde ik inloggen onder mijn naam, en ik werd meteen weer uitgelogd,
onder andere naam geprobeerd met zelfde resultaat, hoe kan dit en nog belangrijker hoe los ik dit op.
Ik heb al geprobeerd de mbr te fixen (dit helpt niet),
met de xp home cd geprobeerd te herstellen (helpt ook niet).

Wie o wie kan mij helpen

edit: er komt geen foutmelding of bsod o.i.d.

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens druk op de f8 toets voor de windows xp laadblokjes. Kies dan voor veilige modus met beperkte netwerkmogelijkheden. Selecteer dan de administrator account. Doe daar eens scan met je antivirus en antispywarescanner. Steek eens de windows cd-rom in typ bij uitvoeren sfc /scannow druk op enter. Dit kan even duren. Ga vervolgens eens kijken of er geen gebruikeraccounts zijn aangemaakt door naar start,configuratiescherm,gebruikersaccounts,gebruikersaccounts De gastaccount zou normaal uitgeschakeld moeten zijn. Vind je daar een vreemde account terug? Zoja probeer deze dan te verwijderen of als dat niet lukt beperkte rechten te geven.

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga dat is effies (zal wat langer duren) proberen

Goedemorgen,

Zo dat duurde effies langer dan verwacht!!
Opstarten in veilge modus lukt niet (het is een dual boot bij de andere xp lukt het wel).
Als admin inloggen gaat niet bij beide xp's, krijg de melding (Kan u niet aanmelden vanwege een account beperking).
Als ik bij uitvoeren scf /scannow intyp en op ok druk dan komt er heeeeeeeel snel een schermpje (een dos schermpje?? denk ik) wat ook weer verdwijnt, wat moet deze opdracht doen en moet er nog een schijf letter voor of achter o.i.d

B.v.d
Pretty Nifty

Edit: hoe log je in als admin bij XP home (ik dacht Ctrl + Alt + 2*Del)

Laatst bewerkt:
Probeer eens eerst cmd in te typen bij uitvoeren en dan pas sfc /scannow
Het probleem bij jouw is dat je niet in veilige modus geraakt daar kan je pas de administratoraccount selecteren. Normaal door eerst veilige modus te kiezen en dan de administratoraccount. Kan je niet kiezen voor laad laatstwerkende configuratie? In het keuze menu dat je krijgt wanneer je op de f8 toets hebt gedrukt voor de windowslaadblokjes.Welke antivirus heb je ? Probeer eens je cd-rom van je antivirus intesteken en je pc daarmee laten opstarten en doe dan een scan.(tenminste als die cd-rom opstartbaar of bootable is).

Zo daar ben ik weer,
cmd voor sfc /scannow werkt, alleen werkt dit voor de verkeerde xp install.
laatst werkende configuratie werkt ook niet.
Antivirus is norman

Op welke partitie staat de andere windowsversie anders zou je dit kunnen proberen typ cmd sfc /scannow dan de naam van de partitie gevolgd door een : Kan je niet met je antivirus ook de partitie scannen waarop je andere windows staat? Zoja doe dan een scan. Lijkt mij wel een virus hoor vooral omdat je niet in veilige modus kan en de administratoraccount kan gebruiken. Download ewido eens update hem en laat hem ook de andere partitie scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Hoi

staat op D:\ , ik heb het geprobeerd met cmd sfc /scannow D:\ maar dat werkt niet.
heb alles op virussen gescand maar niets gevonden, ook gescand met ad aware en spybot s&d.
ewido lukt nog niet omdat de download elke keer corrupt is??????
cd van norman is niet bootable

b.v.d.
Prettynifty

zoder \ werkt ook niet, als je het goede commando hebt dan hoor ik het graag.
ewido heb ik binnen (met de 2de link) en is aan het updaten.
linuxdefender (iso van ongeveer 670 mb) loopt ook binnen maar dat duurt nog effies

ondertussen al heel erg bedankt voor de hulp zover:thumb:

b.v.d
Prettynifty

Graag gedaan hoor. Vreemd normaal zou het commando sfc /scannow moeten werken probeer eens de commandolijst op te roepen door sfc /? : in te typen.

Hoi

sfc ga ik vanavond proberen.
ewido wil niet updaten blijf na update en ewido opnieuw starten de foutmelding krijgen
(kan geen kenmerken vinden o.i.d.).
linux defender download liep vast (is dus nog niet gelukt).

b.v.d.
prettynifty

had ik al geprobeerd met als resultaat corrupte downloads en na een goede download
dezelfde foutmelding.
nogmaals geprobeerd ewido te downloaden net als linuxdefender zonder resultaat

Prettynifty

Ewido werkt

gisteravond nog maar eens geprobeerd ewido en linuxdefende te downloaden.
ewido werkt en vond niet echt veel:thumb:
linuxdefender moet ik nog branden, dus dat wordt vanavond.:o

b.v.d.
Prettynifty

hoe werkt dat??

heb de iso gebrand, opnieuw opgestart vanaf cd en dan....
krijg een scherm met linuxdefender en links onderaan de tekst boot_
hier druk ik op enter en gaat het verder met opstarten, dan een zwart scherm en verder niets.
Doe ik iets fout ????:o

b.v.d.
Prettynifty

Normaal zou linuxdefender moeten opstarten. Zie je geen andere toetsen die je kan gebruiken bv help of commando's? Zoja druk dan die toets in en kijk wat het commando is en typ dat dan.

andere oplossing????

Ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd (denk ik) :mad:
vertel mij maar eens wat die andere oplossing is.
Als ik het zo bekijk wordt het format C:.

b.v.d.
Prettynifty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan