Automatisch uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EvH

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Hoi Allemaal,

Hoe kan ik de computer zo instellen dat als ik windows afsluit niet mijn knop 5 sec moet indrukken maar datie automatisch afsluit?

Groeten van Erik.

De computer automatisch in de slaapstand zetten
Om deze procedure te kunnen voltooien moet u zijn aangemeld als beheerder.

Open Energiebeheer in het Configuratiescherm.
Klik op de tab Slaapstand, schakel het selectievakje Ondersteuning voor slaapstand inschakelen in en klik vervolgens op Toepassen.
Als de tab Slaapstand niet wordt weergegeven, wordt deze functie niet ondersteund door uw computer.

Klik op de tab Geavanceerd energiebeheer, klik op Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen en klik vervolgens op Toepassen.
De tab Geavanceerd energiebeheer is niet beschikbaar op computers die voldoen aan de ACPI-standaard. ACPI schakelt automatisch Geavanceerd energiebeheer in, waardoor de tab Geavanceerd energiebeheer wordt uitgeschakeld.

Klik op de tab Energiebeheerschema's en selecteer een tijd in het vak Systeem in slaapstand. Wanneer uw computer gedurende het opgegeven tijdsbestek inactief is geweest, wordt de computer in de slaapstand gezet.
Opmerkingen

U opent Energiebeheer als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Energiebeheer.
Als u de computer in de slaapstand zet, wordt alles in het geheugen van de computer op de vaste schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Als u de computer weer inschakelt, worden alle programma's en documenten op het bureaublad hersteld die geopend waren op het moment dat u de computer in de slaapstand zette.
U kunt de computer alleen in de slaapstand zetten als de ondersteuning voor deze optie is ingesteld door de fabrikant van uw computer.
Via Energiebeheer in het Configuratiescherm kunt u eventuele opties voor energiebeheer instellen die door de hardwareconfiguratie van uw computer worden ondersteund. Deze opties kunnen per computer behoorlijk verschillen, en de hier beschreven opties komen mogelijk niet overeen met wat u ziet. De opties die beschikbaar zijn op uw computer worden automatisch gedetecteerd en u krijgt alleen die opties te zien die u kunt regelen.

Ik denk dat hij bedoelt met het afsluiten van de pc en niet het "inslapen" van de pc...

Start --> Configuratiescherm --> Prestaties en Onderhoud --> Energiebeheer --> tabblad APM. Zet het vinkje bij APM inschakelen.

Edit: stond al in het verhaal van SJJ, zag ik te laat. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan