automatisch uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriselsinga

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
yo
ik ben relatief nieuw met JS, dus waarschijnlijk ist weer zon simpele oplossing waar ik natuurlijk weer eens veel te moeilijk mee doe...:rolleyes:
maar ik ben opzoek naar hoe je een script om de 'x' seconden opnieuw kan laten uitvoeren, zonder te hoefen klikken oid.

Een script is er voor om in 1x uitgevoerd te worden.
Hij begint, loopt door en stopt op het eind en is dan klaar.
Als je wil dat je script meerdere keren gerunt worden zonder interactie van een persoon, dan zou je er met een programmeertaal(bijvoorbeeld, Java talen, C-talen oid) een klein programmaatje kunnen schrijven met een timer functie erin. Die dan om de zoveel tijd je script uitvoerd.

ik heb al geprobeert om die functies telkens op te laten roepen door een anders scriptje met een loop,

function functie1()
{
while(1)
{
function2();
wait(5000);
}
}

maar tevergeefs....
zoals ik al zei...ik ben nieuw met javascript;)

Als je wil dat je script meerdere keren gerunt worden zonder interactie van een persoon, dan zou je er met een programmeertaal(bijvoorbeeld, Java talen, C-talen oid) een klein programmaatje kunnen schrijven met een timer functie erin. Die dan om de zoveel tijd je script uitvoerd.

Of je kan ook de timerfunctie van JavaScript gebruiken :p
Die funtie is setTimeOut(<functie>, <tijd in milliseconden>);

Een functie die elke seconde wordt uitgevoerd van zodra de pagina wordt geladen.
HTML:
<head>
...
<script type="text/javascript">
function mijnAutomatischeFunctie() {
    ....
    setTimeOut(mijnAutomatischeFunctie(), 1000);
}
</script>
</head>
<body onLoad="mijnAutomatischeFunctie()">
...

--Johan

ok bedankt..hij refreshed nu:)
alleen...hij refreshed nu kennelijk iets te vaak....:confused:
ik heb um staan op 10000ms, maar toch execute hij die code vrij vaak....volgens mij zelfs om de miliseconde........en das niet zo gezond voor mn SQLdb:p
kheb ook al geprobeert om hem op 1000000ms te zetten...maar t probleem blijft...:(

hm.. na enig opzoekingswerk op javascriptkiet.com blijkt dat de functieaanroep tussen quote moet staan. Het lijkt mss een banaal verschil, maar is mss wel de oorzaak van het probleem.

Nieuwe code: (refresh elke minuut)
HTML:
<script type="text/javascript">
functie mijnFunctie() {
    ...
    setTimeOut("mijnFunctie()", 60000);
}
</script>
</head>

<body onLoad="javascript:mijnFunctie();">
...

--Johan