Automatisch update Windows zit vast tijdens installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
De laatste dagen probeert Windows twee updates te installeren en gaat vastzitten bij de tweede.
(Nooit eerder heb ik een probleem gehad met automatisch updates.)
Het grootste probleem is de updates zijn gedownload en telkens probeert windows ze te installeren en mijn computer draait als een gek en vertraagt het systeem.
Ik heb automatisch updates gestopt maar wanneer ik mijn pc opstart zit het weer op de taakbalk, hoe krijg ik het eruit?

Alvast bedankt!

Kijk even na wélke updates het betreft (KBxxxxxx). Je kunt dan het bijbehorende log-bestand bekijken en daar hopelijk duidelijkheid krijgen wat er aan de hand is.

Is een beetje analoog aan hier, waarbij ik (als voorbeeld) problemen had met update KB978695 en uit het log-bestand kon halen waar het misging en er wat aan kon doen.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie - ik had eerst naar de andere vraag gekeken, maar ik heb geen foutmelding gekregen en weet niet om welke update het gaat, kom er ook niet achter.

Wat je kunt doen is de Windows map openen in Verkenner.
Dan de weergave op Details zetten, en dan sorteren op de kolom Gewijzigd.
Kijk of je dan een (of meerdere) KBxxxxxx.log bestand(en) tegenkomt die zijn bijgewerkt op het moment/datum dat je update mislukte. Open die .log bestand(en) dan, en kijk of de update gelukt was of niet en zo niet: Waarom dan.

Tijs.

Tijs, ik heb met windows verkenner in de windows map gezocht naar KBxxxxxx bestanden maar vind ik niets.

Het gele schild staat nog onderaan het scherm - sinds gisteren wanneer ik mijn pc uitzet klik ik op "uitzetten zonder de updates te installeren", ben bang dat het weer vastloopt.

Inmiddels heb ik Windows Live One Care Scanner tevens Advanced System Care uitgevoerd, ik zal op het schild klikken en vragen om installatie, kijk of het nu lukt. (Sorry, als dit gek klinkt, maar heb niet veel verstand hiervan).

Klik je op dat schildje en kies je voor Geavanceerd (ipv. Normale installatie), dan kun je (eerst) zien welke updates er geïnstalleerd gaan worden.

Tijs.

KB979909 beveiligingsupdate voor Micro.NET Framework 3.5 SP1 + NET Framework 2.0 SP2

KB982168 voor Micro.NET Frame 3.5 SP1

Probeer ze te installeren, en kijk (daarna) naar KB979909.log en KB982168.log in de Windows map voor (hopelijk) hints waarom de installatie mislukte.

Succes,

Tijs.

KB979909 mislukt!

in kladblok staat "2010-06-13 19:49:26:843 792 d0c AU # WARNING: Install failed, error = 0x80070643 / 0x00000643"

Het schildje is er weer met de mededeling 1 update te installeren (daarom had ik autom.update uitgeschakeld want telkens wanneer ik de pc uitzet probeert hij het binnen te halen, zet ik de pc uit dan gaat hij weer proberen bij het opstarten.

Als ik bij aangepaste installatie dat vinkje nu weghaal gaat het weg?

Je kunt inderdaad, als je het vinkje weghaalt, daarna aangeven dat je de update niet meer aangeboden krijgt.

Dat zou ik je overigens niet aanraden, maar het kan wel.

Ik heb nog wat andere dingen die je kunt proberen voordat je overgaat tot het definitief verbergen van die update:
Probeer het volgende:
1. Download en start pcstress, geef akkoord op de vraag die je meteen krijgt, maar klik nog NIET op de Start-knop van het programma.
Kies voor "Een aangepaste scan laat u zelf kiezen wat u wilt uitvoeren" (links onder het vraagteken te kiezen).
Vink uit: Cookies verwijderen
Vink uit: Geschiedenis verwijderen
Vink uit: Host file wissen
Klik dan pas op Start
NB: Als je ZoneAlarm gebruikt, schakel die dan eerst even uit door het rechtsklikken op het ZoneAlarm icoontje in het systeemvak, en kies voor Shutdown ZoneAlarm en Yes geven op de vraag of je het echt wilt afsluiten.
2. Zet permissies op bestanden, mappen en registrysleutels terug op standaard:
Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het 'Hamertje'-knopje
Klikken op Repair permissions en dan op Go klikken
3. Start weer dial-a-fix, en druk op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt, klik op Ja (of Yes, wat maar van toepassing is).
4. Start weer dial-a-fix, en vink aan
Empty temp folders
Adjust date/time (dit kan uitblijven als datum + tijd al helemaal goed staan)
Fix Windows Installer
Fix Windows Update
en druk op Go. Kijk in het logboek (knopje naast het 'hamertje') als je foutmeldingen kreeg.
NB: Als je ZoneAlarm gebruikt, schakel die dan eerst even uit door het rechtsklikken op het ZoneAlarm icoontje in het systeemvak, en kies voor Shutdown ZoneAlarm en Yes geven op de vraag of je het echt wilt afsluiten.

Succes,

Tijs.

Pc-stress en dial-a-fix heb ik gedownload; pc-stress uitgevoerd, met dial-a-fix nog niets gedaan, (wist niet hoe ik permissies op bestanden, .........etc. moest terugzetten ), maar het schildje is weg en op Windows Update heb ik een scan laten uitvoeren en krijg ik de mededeling dat er geen essentiële updates zijn om te installeren.
Dus neem ik aan dat het nu in orde is.

Tijs, hartelijk dank voor de genomen moeite!

thetwoofus/Patricia: Fijn dat het geholpen heeft. :)
PCStress en dial-a-fix hebben (grotendeels) overlappende functionaliteiten, vandaar dat het heel goed mogelijk is dat PCStress alleen al genoeg was om je problemen met Windows Update op te lossen.

Bedankt voor je terugmelding. :thumb:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan