• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch updaten bestand (zonder Excel te openen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloosen

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Graag wil ik een Excel bestand met links naar andere bronnen iedere dag op een bepaald tiojdstip laten verversen (zonder dat Excel open staat).

Heeft iemand enig hoe dat moet?

Afhankelijk van je Excel Versie is het mogelijk om het bestand als tabel te benaderen
met een database engine. En Excel 5 en lagere versie's gebruiken het BIFF formaat.
deze bestanden kan je in dat formaat openen (open standaard oorspronkelijk door MS gebruikt voor Excel)

Ik zie t hier op mijn werk; heb versie 2003 en zonodig de beschikking over oracle. het probleem is dat ik een file krijg aangelverd en die alvorens in te laden in oracle 'mooier' wil maken (dus onnodige zooi eruit enzo). daarvoor heb ik een tweede excel file die alleen de nodige informatie leest. heb jij enig idee?

Ja,

Excel Hidden openen (getobject()/creatobject()) en het bestand openen.
en verwerken/opschonen en opslaan met .saveas ......
Afhankelijk van je versie van windows zie je dit wel of niet in de taskbar.

Tip gebruik eerst early binding (met directe referentie naar het Excel object) en wijzig dit
in late binding zodra code ontwikkeld is zodat het geen problem oplevert met nieuwe versie's van Excel.

Maar kan ik dat ook schedulen als task.. dus zonder dat ik excel hoef te openen of iets. wil graag die file bijv. tussen 9:00 en 10:00 opslaan op server en dat om 10:30 een automatische update van dat flat bestand wordt gemaakt (zonder dat ik iets hoef te doen); en dat om 11:00 de database wordt gevuld (dat lukt al). alleen updaten bestand niet...

OK... openen lukt al... hoe moet ik die macro nou schrijven dat die automatisch een update uitvoert; het liefst hidden; daarna automatisch overschrijft en dan ook nog excel weer sluit.. lukt mij niet... :(

Als je dit in een schedule wilt zetten zal je volgens mij een .exe nodig hebben (ben hier niet helemaal zeker van) om dat macro's niet automatisch uitgevoerd worden (tenzij je, je beveiliging op suïcidaal laag zet)

Om een Excel te sluiten in Excel VBA: Application.Quit
voor opslaan als zoek eens op SaveAs in de object browser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan