Automatisch updaten van een excelbestand op een andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Claudiavdpot

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Wie kan mij vertellen of het volgende mogelijk is:

Ik heb een excelbestand (een planning) die ik constant aanpas. Twee collega's van mij kijken er alleen in. Ik wil graag dat het bestand automatisch geupdate wordt en mijn collega's dus om bijvoorbeeld 2 uur weer het bestand hebben zoals ik het heb opgeslagen, zodat ze het niet telkens af moeten sluiten en weer op moeten starten.
Waarschijnlijk kan het niet, maar ik hoor het graag als iemand wel een oplossing heeft.

Bedankt!
Claudia

Nog wat info over mijn vraag:
Ik wijzig continu een excelbestand op mijn computer. Nu is het zo dat mijn collega's het bestand openen nadat ik het heb geopend. Zodoende kan ik er wel de hele dag wijzigingen in aanbrengen. Zij hebben het bestand dan geopend als 'alleen lezen'. Als ik bijvoorbeeld na 2 uur iets in het bestand wijzig en deze opsla, zien zij dit niet in het bestand. Zij moeten dan eerst het bestand afsluiten en opnieuw openen voordat zij de wijzigingen zien.

Mijn vraag is of het mogelijk is dat het bestand automatisch bij hun geupdate wordt (bijvoorbeeld om de 2 uur), zodat zij zonder het bestand af te sluiten en weer op te starten de wijzigingen kunnen zien.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is. Waarschijnlijk kan het ook helemaal niet.:confused:

Alvast bedankt!

excell

Ik begrijp, dat je in een netwerk zit.
Kan dus gewoon niet, want de collega's, ondanks, dat ze read only hebben, hebben op dat moment in principe een andere file open, dan jezelf.
Dus om de wijzigingen te kunnen lezen, zullen ze toch echt de "nieuwe" file moeten openen.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan