• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanta

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
G'Day All,

Ik heb 53 urensheets, voor elke week 1. Week 1 tot en met week 53 dus, nu wil ik dat alle sheets automatisch worden geupdate als in 1 van de weken data veranderd word. Aangezien ik van Acces helemaal geen kaas heb gegeten, wil ik dit dus in Excel gedaan krijgen. Is dit mogelijk, of zit ik aan een onmogelijk probleem te werken?

Alvast bedankt voor jullie input!

Greetz, Quanta.

Wat voor data wil je veranderen?
Zijn alle bladen hetzelfde opgebouwd?
Er zijn verschillende methoden.
Op één blad de gegvens aanpassen en op de andere bladen met formules verwijzen naar dat ene blad.
Of, alleen mogelijke bij gelijke opbouw van alle bladen, alle bladen selecteren en dan op één blad de mutatie doen. Deze wordt dan op alle geselcteerde bladen ool meteen doorgevoerd.

Als je een voorbeeldje van wat je hebt (zonder gevoelige data) hier gezipt kunt plaatsen is het wat gemakkelijker aan te geven.

G'Day Jan,

Het zijn urensheets die allemaal gelijk zijn. Het gaat dus om het invullen van uren die gewerkt zijn en in de zelfde sheets worden ook vakantie en tijd voor tijd uren bijgehouden. De laatste 2 zijn regelmatig onderhevig aan veranderingen en het is dan ook belangrijk dat alle sheets geupdate worden na een mutatie in 1 van de sheets. Een simpel voorbeeld is dat er 6 verschillende inputs zijn die allemaal elke week invoer krijgen, bij de vakantie en tijd voor tijd uren gaat het dan om het automatisch afhalen van uren die opgenomen zijn, of voor het bijvoegen als er overgewerkt is.

Ik hoop dat je jezelf een plaatje kan vormen wat ik bedoel.

Greetz, Quanta.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan