automatisch uploaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo,

Ik heb een site gemaak waar automatisch 3 jpg-tjes ongeveer 1 keer per minuut naar toe moeten worden geupload. Ik werk met cuteftp, als ik het goed begrepen heb moet daar een mogelijkheid in zitten omdat te doen. Volgens mij met een script. Maar ik heb geen idee hoe je dat moet maken.
Is er ook een mogelijkheid dat mijn site zelf om de jpg-tjes vraagt en ze 1 keer per minuut van de computer afhaald? Zo ja, hoe moet dat dan?
Als ik namelijk de site op internet bekijk dan zie ik de jpg-tjes, andere zien ze dus niet, ik neem aan dat dat is omdat ik toegang heb op de 2e computer op mijn netwerk.
Misschien is er nog een simpele manier om te doen wat ik wil, dan hoor ik het graag.

www.xs4all.nl/~wyngaart/indexweer.htm

Er is handige software voor, maar deze is niet gratis:
http://www.coffeecup.com/webcam/

Persoonlijk heb ik voor een gratis oplossing gekozen.
Ik gebruik SmartFTP. Als je dat een bestand in de Temporary Queue zet en met de rechtermuisknop erop klikt kan je schedule aan klikken en kiezen voor bijvoorbeel elke minuut of noem maar op.
Tevens kan je bij SmartFTP aangeven dat hij moet uploaden wanneer de file size of time is veranderd.. erg makkelijk bij een wijziging dus.

Waarschijnlijk heeft CuteFTP ook wel een schedule optie.. zoek er ff naar en je zal het waarschijnlijk wel vinden ;)

Als het wel/niet is gelukt hoor ik het graag

Groeten

Stef

Laatst bewerkt:
Hallo Stef,

Het webcam programma van Coffecup heb ik, zelfs een orginele versie, ooit eens gekocht.
Dat gebruik ik om een plaatje van de webcam te uploaden. Maar daarmee kreeg ik het niet voorelkaar om meerdere bestanden te uploaden. Ik ben inmiddels met verschillende progjes aan het "prullen". Ik heb iets gevonden waar bij je een script moet schrijven. Geen idee hoe dat moet maar met voorbeeldjes heb ik nu iets wat 30 dagen werkt. Het doet het zelfde als het programa wat jij noemt. Jou programma ga ik in ieder geval downloaden en kijken of het makkelijker werkt, én eventueel goedkoper is dan wat ik nu (tijdelijk) gebruik.

Bedankt!
Groeten,
Rob.

Goed succes! mocht het niet werken of wat dan ook... voeg me maar toe op msn.. kan ik je betere uitleg geven over smart FTP... daar hoef je namelijk geen scripts voor te schrijven ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan