• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch uren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hoi,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een template te maken die de uren automatisch berekend van een excel bestandje zoals in het voorbeedje.

Greetz
Bekijk bijlage test.xlsx

met een helpcolumn om de unique waarde te genereren.

met index / match om de uitgaande tijd in dezelfde rij te krijgen.

met de formule =(H4-D4)*1440 om de minuten te berekenen.

zie het bijgevoegde bestand.

Bijlagen

Hoi Oeldere en Ad,
Dank u voor de snelle reactie.
Dit had ik inderdaad voor ogen.

De oplossing van Ad geniet mijn voorkeur, resultaat op blad 2 en berekening in uren, ik heb alleen geen idee hoe je het doet, kan geen enkele formule of zo terugvinden:o
De oplossing van Oeldere is dan weer zeer duidelijk.

Greetz

Ik ben er van uitgegaan dat het bestandje dat je hebt toegevoegd, een download is van een (ander) programma.

Je hebt dat niet als informatie bijgevoegd, maar de opmaak deed me dat vermoeden.

Als dat niet het geval is kun je beter (zoals Ab ook laat zien) het vertrek in een aparte kolom vermelden in plaats van in een aparte rij.

ik heb alleen geen idee hoe je het doet, kan geen enkele formule of zo terugvinden

Selecteer H4 maar eens, dan zie je hoe eenvoudig het is.

Hoi,
@ Oeldere, dit is inderdaad een bestandje dat ik krijg van access. In de vorm zoals voorbeeldje (via mail) en daar kan ik niets aan veranderen, uw oplossing is zeker een oplossing. De ideale oplossing zou zijn de gegevens van het bestandje via vba (knopje) netjes uitgerekend op blad 2 worden gezet (wat uw formules doen, maar dan het resultaat op blad 2 en de minuten in uren.
@ Ad, ik dacht dat je gegevens van blad test netjes in blad twee had verrekend. Copiëren en plakken is geen optie, het gaat wel over een paar namen meer:o

Alvast bedankt voor het meedenken

Greetz

Je kunt de formules toch doortrekken naar beneden, daar heb je volgens mij geen VBA voor nodig.

Je kunt uiteraard de opmaak gebruiken die Ab je aanreikt.

Waarom haal je niet via een SQL string de gegevens rechtstreeks uit Access per persoon, aankomsttijd, vertrektijd ?

Hoi,
Klopt Oeldere
was gewoon wishfull thinking, weet je bestandje in blad 1 plaatsen, knopje drukken en netjes het resultaat in blad twee. Voorbeeldje kan oplopen tot +- 2000 ingaves

Greetz

knopje

Code:
Sub M_snb()
    With Sheet1.Cells(6, 1).CurrentRegion.Offset(2).Resize(, 7)
       .Sort .Cells(1), , .Cells(1).Offset(, 3)
       .Cells(1).Offset(1, 6) = "=If(D4="""","""",F5-D4)"
       .Cells(1).Offset(1, 6).AutoFill .Cells(1).Offset(1, 6).Resize(.Rows.Count)
       .Columns(7).NumberFormat = "hh:mm"
    End With
End Sub

Hoi Snb,
Dit is exact wat ik in gedachten had. Heb nog éen vraagje kan er nog ergens een berekening bij, namelijk het totaal uren per naam (dus als naam1 tien keer voorkomt er een totaal gemaakt wordt van alle uren? Druf het bijna niet vragen:o

Greetz

Als zo vaak dezelfde naam voorkomt weet ik niet of mijn suggestie goed loopt.
Maar dat weet jij vast beter.
Met een slok cola en sumif moet je je laatste vraag denk ik zelf kunnen beantwoorden.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Hartelijk dank iedereen voor het meedenken en oplossingen
Bij deze, de vraag is opgelost.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan