• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden,
Ik was wat in excel aan het frobelen om wat macro's en zo te proberen. Aangezien ik niet een echte VBAprofessor ben pas ik meestal Macro's aan om ze te laten doen wat ik wil. Nu wilde ik een code maken voor het automatisch valideren. Het is de bedoeling dat elke keer wanneer er een extra puntje bij komt in de lijst dat men met een knopje opnieuw kan valideren. In de bijlage een bestandje met de codes en dergelijke. De grap is dat hij op zich doet wat ik wil, alleen wordt het als het ware samengevat.
Ik heb een lijst A tot en met F en als ik deze valideer krijg ik AF :cool:
Misschien weten jullie wat de fout is?

Groet,
Allard

Bijlagen

Ik begrijp het niet helemaal maar dat kan aan mij liggen. Waarom VBA gebruiken?
Via onderstaande verwijzing in de datavalidatie maak je een lijst aan van waardes die er in de C-kolom staan. Wordt er een waarde toegevoegd aan de lijst in de C-kolom dan wordt de validatielijst automatisch aangepast.
Code:
=VERSCHUIVING($C$1;0;0;AANTALARG(C1:C100);1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik begrijp het niet helemaal maar dat kan aan mij liggen. Waarom VBA gebruiken?
Via onderstaande verwijzing in de datavalidatie maak je een lijst aan van waardes die er in de C-kolom staan. Wordt er een waarde toegevoegd aan de lijst in de C-kolom dan wordt de validatielijst automatisch aangepast.
Code:
=VERSCHUIVING($C$1;0;0;AANTALARG(C1:C100);1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee dat ligt aan mij dat ik VBA gebruik, want ik wil alles proberen. Maar het uiteindelijke doel is eenvoud :thumb: Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan