Automatisch verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Realista

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Als ik met mijn smartphone een draadloos netwerk (WPA2) opgeslagen heb, maakt deze automatisch verbinding als ik bij locatieA ben. Er is dus een profieletje aanwezig op mijn smartphone.

Stel ik tuig in locatieB ook een accespoint op, met hetzelfde channel, hetzelfde SSID en zelfde mode. Alleen zonder WPA2. Gewoon free-hotspot. Mijn vraag: denken jullie dat de smartphone automatisch met het netwerk verbinding maakt? Wat is de unique identifier voor zo'n verbinding?

Zijn er manieren mogelijk zodat de smartphone automatisch verbinding maakt bij locatieB of moet ik hoe dan ook de WPA2 key van locatieA hebben?

Dank

Hallo,

Een profiel bestaat uit een naam(SSID) en een wachtwoord, dat staat nu dus op jou telefoon,
mocht je op een andere locatie een draadloos netwerk vinden met dezelfde naam en wachtwoord dan zal die automatisch verbinden.

In jou geval is Locatie A, niet hetzelfde als Locatie B. De wachtwoorden zijn namelijk anders.

Om te zorgen dat je ook automatisch wordt verbonden met LocatieB, moet je gewoon eenmalig verbinding maken met dat netwerk en dan maakt jou telefoon ook een profiel aan voor LocatieB.

Mochten er verder nog vragen zijn hoor ik het graag.

Oke dat werkt inderdaad niet. Bedankt voor het antwoorden. Nu het volgende:

Ik wil een roque Access Point opzetten waarbij ik de Man in The Middle ben. Dit wil ik met een fysieke Access point doen.

Mijn laptop krijgt internet via de WiFi Adapter. Is het mogelijk dit internet door te geven naar mijn Access Point die met een kabel aangesloten is op de laptop? Dus:
Wireless netwerk (SSID-Y) --> WiFi adapter lpt --> LAN adapter lpt --> Mijn Access Point (SSID-X)
Zodat als gebruikers zich aanmelden op SSID-X dat ze toch internet verbinding krijgen (via mijn laptop)?

Hoe kan ik dit doen? Linux/Windows? Ik heb al geprobeerd in Windows mijn adapters (LAN / WiFi) te bridgen, blijkbaar is dit niet voldoende. Hoe pak ik dit aan?

Dat is inderdaad goed mogelijk. Het is mogelijk om je eigen wifi-netwerk te delen met andere zodat ze er mee kunnen verbinden.

Maar mag ik vragen waarom je dit wilt doen? En zeker in het geval van een Roque Acces Point in combinatie met een Man in the Middle.

Groetjes,
Rens

Ja natuurlijk. Security awareness avond (georganiseerd door studenten). Kijken of mensen inloggen op een onbeveiligd WiFi netwerk. Vervolgens sniffen, en de mensen confronteren met hun gedrag.

Ow okay dat klinkt als een leuk plan.

Je hebt verschillende programma's om dit te bewerkstellen op windows.

Je kan gebruik maken van Connectify gratis te gebruiken, je hebt alleen maar beperkte instelmogelijheden (geen eigen ssid kiezen)

Je kan ook gebruik maken van Virtual Router Plus, heb het programma zelf nooit gebruikt, maar je kan dan wel gebruik maken van een eigen ssid.

Succes!

Groetjes,
Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan