Automatisch verbinding krijgen met router na wijziging beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

frappels

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Router voor draadloos internetten van CompuServe. Daar zijn nu 2 laptops en 1 vaste pc (deze laatste via de electriciteitsnet) op aangesloten. 1 laptop met Vista en vaste pc met de andere laptop hebben XP.
Recent beveiliging router gewijzigd van WEP naar WPA.
Bij de laptop met XP moet ik nu voortaan handmatig verbinding zoeken met de router, waar het voorheen bij de WEP beveiliging automatisch ging. Krijg er dan wel verbinding mee. Bij de andere laptop en pc geen probleen.

Hoe krijg ik gedaan dat de internetverbinding op de XP laptop (merk Acer) weer automatisch inschakelt? Laptop beschikt over Broadcom 802.11g-netwerkadapter.

Laatst bewerkt:
Is je XP-versie up-to-date? Recentste service packs? Recentste drivers voor de Broadcom?

probleem is opgelost na toch wat met instellingen te hebben gepuzzeld. Vraag me niet wat de oplossing was, maar het werkte. Bedankt voor de tip.

eigenschappen van uw draadloos netwerk:

De sleutel wordt automatisch toegewezen.

Is dit een mogelijkheid?

aan Nicobhelpt

Beste Nico, ik heb zelf een code aangebracht omdat ik op meer plaatsen in huis gebruik van maak. Er wordt niet automatisch een sleutel toegepast, zo meen ik. Toch bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan