• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch vergelijken en cell invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustang007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Heb een probleem met tabel met data zoals in voorbeeld.
In sheet2 heb ik allerlei data staan maar daar ontbreken soms tijden van.
Nu wil ik in sheet1 die dus wel de juiste tijden heeft in kolom C automatisch de waarde laten zetten van sheet2 door een vergelijking te laten maken van datum en uur(kolomA en B)
Heb al een beetje gezocht maar kan het niet vinden.

Bijlagen

Ik denk dat je vertikaal zoeken bedoeld. Zie bijlage.
.

.

Bijlagen

Beste mustang007 ;)

Zet volgende formule in cel C4 en sleep naar beneden, dan geeft hij een nulwaarde waar er niks staat ipv #N/B zoals bij verhoog zijn bestandje.

Code:
=SOMPRODUCT((Sheet2!$A$4:$A$23=A4)*(Sheet2!$B$4:$B$23=B4)*(Sheet2!$C$4:$C$23))

Groetjes Danny. :thumb:

Zet volgende formule in cel C4 en sleep naar beneden, dan geeft hij een nulwaarde waar er niks staat ipv #N/B zoals bij verhoog zijn bestandje

In dat geval kan het ook nog zo, voor als je vert.zoeken prefereert:

Code:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(B4;Sheet2!$B$4:$C$23;2;FALSE));0;VLOOKUP(B4;Sheet2!$B$4:$C$23;2;FALSE))

Laatst bewerkt:
Beste verhoog ;)

Met Vert.zoeken, zoekt u enkel met het uur en niet met datum en uur. :p
Zie opgave van mustang007.

Enkel met de formule somproduct kan je dat wel. :D

Nu wil ik in sheet1 die dus wel de juiste tijden heeft in kolom C automatisch de waarde laten zetten van sheet2 door een vergelijking te laten maken van datum en uur(kolomA en B)

Groetjes Danny. :thumb:

Bedank voor jullie reacties. In het kleine voorbeeld filetje dat ik poste werkte al jullie fomules perfect. Maar als ik dan die formule wou toepassen in de echte data file liep er ergens iets mis. Dus ik dacht, ik post de hele file eens.

Ik heb dus in sheet2 data van 4 verschillende temperatuur metingen. Maar er ontbreekt data om een vergelijkende grafiek te maken. Op Sheet1 geef ik de datum en tijd op. de formule die ik zoek zou dus de juiste data op Sheet2 moeten gaan zoeken en invullen in sheet1.

Thanx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Graag posten in Excel2003, daar kunnen meer mensen wat mee

Er is iets vreemds aan de hand met je data. Voor een deel van de tabel op sheet1 werkt de formule prima (eerste 15 regels of zo). Daaronder werkt de formule alleen als je de tijd in kolom B even 'aanraakt' door de cel te selecteren, F2, enter. Geen idee waarom dit is of hoe je dit op kunt lossen, misschien iemand anders?

Zie bijlage iig.

EDIT: vanaf regel 27 maak je bovendien gebruik van een andere notatie, 1-1-1900 0:15:00 ipv 0:15:00, waardoor tevens de boel de soep inloopt. Is het niet mogelijk de data op een consistentie manier in te lezen?

.
.
.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste mustang007 ;)

Heb bestandje wat aangepast.

Er waren problemen met uw uren !
Ik zeg niet dat het voor 100% in orde is :confused:

IK heb het bestandje in Xlsx gelaten dan is het maar 88 kb anders in Xls is het 339 kb.
Excel 2007 comprimeert van zichzelf.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan