• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch vermenigvuldigen van een bedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouduif

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
MH, Kan dmv het invullen van een getal tussen de 1 en 9 automatisch het bedrag laten verschijnen?? Bijv. "autowassen = €2,50", dit wordt die dag 2x gedaan dus Rechts in betreffende kolom zou dan €5,00 komen te staan.

mvrGroet Don Bouma

Bijlagen

Zou dit het kunnen zijn?
Ik heb een kleine aanpassing gedaan: De prijzen in een rij gezet die eventueel verborgen kan worden.
Verwijzing zou ook naar de betreffende tabel gemaakt kunnen worden, maar dit leidt tot eenvoudiger formule.

Bijlagen

In excel is dit mogelijk door gebruik te maken van de Asterix (*), Om bijvoorbeeld de 65 uit jouw voorbeeld te berekenen voer je het volgende in in de cel waarin het resultaat moet komen te staan:
Code:
=E11*H40
,
Hierin is E11 het getal 2, en H40 de prijs. Dit kan je vervolgens doen voor de overige velden. Daarmee zal Excel dan zelf de prijzen uitrekenen.

Dank je wel, ik denk dat ik hiermee voorlopig aardig mee uit de voeten kan. In het andere geval zou ik dan graag weer een beroep op u doen.
MvrGroet Don

Automatisch vermenigvuldigen (2)

Bekijk bijlage Fin.Rooster.test1.xlsxM.H,
In aug. j.l.

Begin augustus j.l. heb ik met behulp van jullie een tabel kunnen maken, werkte tot kort geleden goed.

Om sneller in te kunnen invoeren is het dan mogelijk direct in een cel het aantal te geven zodat in dezelfde cel het totaal- bedrag komt? (zie bijlage)
MvrGroet Don

Laatst bewerkt:
Heb je nieuwe vraag bij de eerste gevoegd. E.e.a. is dan duidelijker voor de helpers

Hallo

Ben zelf benieuwd.
Maar volgens mij is dit niet mogelijk aangezien je in de desbetreffende cel(len) met een formule werkt.
Zal vermoedelijk iets in VBA moeten gaan worden, als zoiets uberhaupt mogelijk is.
Maar ja, excel doet mij nog iedere dag verbazen en natuurlijk ook de goeroe's op deze site.

succes
Peter

Het is inderdaad alleen maar mogelijk met VBA.

Met een gedeelte van het bestandje van Thoralf.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Application.EnableEvents = False
  If Not Intersect(Target, Range("C5:S35")) Is Nothing Then
   If Target > 0 Then
    Target.Value = Target.Value * Cells(3, Target.Column + 17)
   End If
  End If
 Application.EnableEvents = True
End Sub

Bijlagen

Of zonder de gele hulplijn
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Application.EnableEvents = False
  If Not Intersect(Target, Range("C5:S35")) Is Nothing Then
   If Target > 0 Then
    Target.Value = Target.Value * Choose(Target.Column - 2, 2.5, 25, 32.5, 17, _
                            33.8, 2.15, 40.5, 35.5, 12.5, 12.5, 18.5, 18.5, 12.5)
   End If
  End If
 Application.EnableEvents = True
End Sub

HSV en Warme Bakkertje GIGA(ntisch) bedankt. Ik kan hier mee weer even verder.
MvrGroet Don

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan