Withaar
Verenigingslid
- Lid geworden
- 8 apr 2001
Ik heb een DB programma (dat ik verder niet kan veranderen) dat csv files met data uit de BD kan aanmaken.
Verder kan ik aangeven dat er een word sjaboonbrief gestart moet worden en welke macro, als er een in zit automatisch gestart moet worden.
Nu heb ik echter een data dump die zo complex is dat deze alleen in excel verder te verwerken is.
Idee is om nu eerst een soort dummy brief sjabloon af te starten, hierin een macro op te nemen die vervolgens excel start en dat de excel sheet via Externe gegevens importen automatische de gegevens op de sheet ververst.
Bijna alle onderdelen zijn nu klaar en werken ook op één ding na.
Als ik met de hand het excel blad open krijg ik een popup met de vraag Automatisch vernieuwen inschakelen, ik klik hier dan bevestigd op en de data uit het csv bestand worden netjes ververst.
Nu wil ik dit afstarten vanuit Word met een Macro.
Ik gebruik hiervoor de volgende code in het Word dummy bestand;
Ook dit gaat goed, excel wordt gestart en het juiste bestand wordt geopend.
Alleen krijg ik de vraag of de gegevens vernieuwd moeten worden niet.
Ik heb Set ExcApp = Update al geprobeerd, maar dat is het niet.
Ik krijg de vraag natuurlijk liever helemaal niet, een automatische keuze voor vernieuwen zou het mooiste zijn.
N.b. een andere optie zou zijn dat als het excel blad opgestart wordt er iets gaat lopen dat er voor zorgt dat de tabbladen (16 stuks) met koppelingen automatisch vernieuwd worden. De optie in onder Data wel beschikbaar.
N.b. ik werk hier met Office 2003.
Verder kan ik aangeven dat er een word sjaboonbrief gestart moet worden en welke macro, als er een in zit automatisch gestart moet worden.
Nu heb ik echter een data dump die zo complex is dat deze alleen in excel verder te verwerken is.
Idee is om nu eerst een soort dummy brief sjabloon af te starten, hierin een macro op te nemen die vervolgens excel start en dat de excel sheet via Externe gegevens importen automatische de gegevens op de sheet ververst.
Bijna alle onderdelen zijn nu klaar en werken ook op één ding na.
Als ik met de hand het excel blad open krijg ik een popup met de vraag Automatisch vernieuwen inschakelen, ik klik hier dan bevestigd op en de data uit het csv bestand worden netjes ververst.
Nu wil ik dit afstarten vanuit Word met een Macro.
Ik gebruik hiervoor de volgende code in het Word dummy bestand;
Code:
Sub StartExcel()
Dim ExcApp As Object
Set ExcApp = CreateObject("Excel.Application")
ExcApp.Visible = True
ExcApp.Workbooks.Open "C:locatie van het excel bestand op mijn schijf"
End Sub
Ook dit gaat goed, excel wordt gestart en het juiste bestand wordt geopend.
Alleen krijg ik de vraag of de gegevens vernieuwd moeten worden niet.
Ik heb Set ExcApp = Update al geprobeerd, maar dat is het niet.
Ik krijg de vraag natuurlijk liever helemaal niet, een automatische keuze voor vernieuwen zou het mooiste zijn.
N.b. een andere optie zou zijn dat als het excel blad opgestart wordt er iets gaat lopen dat er voor zorgt dat de tabbladen (16 stuks) met koppelingen automatisch vernieuwd worden. De optie in onder Data wel beschikbaar.
N.b. ik werk hier met Office 2003.
Laatst bewerkt: