• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch verplaatsen in andere tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsp1972

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Goedemorgen,

Ik maak elke week 4x een uitdraai van backlog uit het systeem. Hieruit ontstaat een lijst met vaste kolommen maar variabele rijen.

Ik heb nu een hulpkolom die kijkt of de datum later is dan de leverdatum. Met deze hulpkolom uitkomst 1, zorg ik in het andere tabblad dat middels vertikaal zoeken, kolommen in een tweede tab gevuld worden, met daarin product, productnummer en afwijkende data.

Omdat de rijen niet gelijk zijn, wordt dat dus een tabblad met gevulde regels en witregels, deze moet ik dan verwijderen om het overzicht te krijgen. Ook krijg ik de ordernummers niet goed, omdat deze boven de regels van de producten staan. Op 1 order kunnen meerder producten, dus de positie t.o.v. de datum verandert.

Is het met makro of vba mogelijk om alleen uit de rijen waarin in de hulpkolom een 1 staat de betreffende waarden te copieren? En ook de orders juist gevonden worden?

Bijlagen

Dat is snel..

Ik zit even naar de VBA te kijken, maar helemaal begrijpen doe ik het nog niet..

Hoe krijg je de order nummers op de juiste plek? Als je me een beetje op weg wil helpen met het lezen van de VBA... heel graag

Code:
Sub UpdateX()
Dim sq
[COLOR="#FF0000"]'alle rijen groter dan rij 1 mogen leeg gemaakt worden[/COLOR]
If Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row > 1 Then Blad2.Range("A2:K" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row).ClearContents

With Blad1[COLOR="#FF0000"] 'Aktie vanuit blad1(Backlog_test)[/COLOR]

For Each cl In .Range("AN1:AN" & .Range("AN9999").End(xlUp).Row) [COLOR="#FF0000"]' Gebied AN1 tot AN & laatste cel met waarde(is jou hulpkolom)[/COLOR]
If cl = 1 Then [COLOR="#FF0000"]'als cel waarde 1 bevat[/COLOR]
sq = "" [COLOR="#FF0000"]'variable leeg maken[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"]'Vul alle gegevens in een array omdat cl waarde 1 heeft[/COLOR]
sq = Array(cl.Offset(-2, -35).Value, cl.Offset(0, -34).Value, cl.Offset(0, -21).Value, cl.Offset(-2, -24).Value, cl.Offset(0, -27).Value, cl.Offset(0, -2).Value, cl.Offset(0, -1).Value, , , cl.Offset(0, -10).Value)
Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(1, 10).Value = sq [COLOR="#FF0000"]' plaats deze array (sq) in sheet1[/COLOR]
End If

Next
End With
End Sub

Code:
Sub UpdateX()
Dim sq
[COLOR="#FF0000"]'alle rijen groter dan rij 1 mogen leeg gemaakt worden[/COLOR]
If Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row > 1 Then Blad2.Range("A2:K" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row).ClearContents

With Blad1[COLOR="#FF0000"] 'Aktie vanuit blad1(Backlog_test)[/COLOR]

For Each cl In .Range("AN1:AN" & .Range("AN9999").End(xlUp).Row) [COLOR="#FF0000"]' Gebied AN1 tot AN & laatste cel met waarde(is jou hulpkolom)[/COLOR]
If cl = 1 Then [COLOR="#FF0000"]'als cel waarde 1 bevat[/COLOR]
sq = "" [COLOR="#FF0000"]'variable leeg maken[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"]'Vul alle gegevens in een array omdat cl waarde 1 heeft[/COLOR]
sq = Array(cl.Offset(-2, -35).Value, cl.Offset(0, -34).Value, cl.Offset(0, -21).Value, cl.Offset(-2, -24).Value, cl.Offset(0, -27).Value, cl.Offset(0, -2).Value, cl.Offset(0, -1).Value, , , cl.Offset(0, -10).Value)
Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(1, 10).Value = sq [COLOR="#FF0000"]' plaats deze array (sq) in sheet1[/COLOR]
End If

Next
End With
End Sub

wow...

maar de offset voor de ordernummers is toch niet vast.. maar afhankelijk van aantal producten op de order.. ik lees hem dat voor order nummer de offset (-2,-24) wordt gebruikt..
Hoe weet het systeem dat hij na plaatsen een regel omlaag moet voor de volgende?

sorry als ik te lastig wordt.

Heel erg bedankt voor je hulp!!

Dat weet het systeem niet, ik ga er van uit dat die altijd op die plaats te vinden is

ah okey, dus die staat nu op vast, dat gaat in heel veel gevallen goed, maar niet als er meer dan 1 onderdeel op die order staat.

Zou dat variabel kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan