• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch verplaatsen regel bij invullen bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen07

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2018
Beste,

Graag vraag ik uw hulp bij het volgende:

Vraag 1:
Ik heb een onderhoudsmeldingenlijst gemaakt. De lijst bestaat uit een aantal tabbladen. Het 1e blad is de meldlijst waar alle meldingen op worden geplaatst d.m.v. de knop 'Nieuwe melding' linksboven. Als een melding is opgelost en de status wordt op groen gezet dan wil ik graag dat de melding (de betreffende regel dus) automatisch naar het juiste tabblad van de betreffende locatie wordt overgezet in dezelfde chronologische volgorde (meest recente melding bovenaan). Op het eerste tabblad staan dus alle nog af te handelen meldingen en op alle andere tabbladen staan per locatie alle afgehandelde meldingen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen?

Vraag 2:
Als er een nieuwe melding wordt geplaatst via de knop 'Nieuwe melding' dan verschijnt op rij 5 een nieuwe regel. Het probleem is dat deze regel niet automatisch dezelfde lay-out met de dikke lijnen overneemt zoals op rij 4.
Wat kan ik hier aan doen?

Vriendelijke groet, Koen

Bijlagen

Antwoord op vraag 2: Verwijder rode regel
Code:
    For i = LBound(mySheets) To UBound(mySheets)
      With Sheets(mySheets(i))
        .Range("A5").EntireRow.Insert Shift:=xlDown
       [COLOR=#ff0000] .Range("A5:I5").Borders.Weight = xlThin[/COLOR]
      End With
    Next i

mySheets lijkt mij 1 blad waarom deze in een array zetten en er vervolgens en lusje omheen?

Code:
Sub VenA()
  Rows(5).Insert
End Sub

Bedankt voor jullie antwoorden. Op welke manier dien ik deze codes in VBA in te voeren? Ik heb beide codes geprobeerd in te voeren maar als ik daarna op 'Nieuwe melding' klik dan verschijnt er wel weer een nieuwe regel maar dan zonder dikke lijnen zoals de andere rijen.. Ik heb een screenshot van de programmeercode bijgevoegd.

En zouden jullie mij ook kunnen helpen met vraag 1? :)

Bijlagen

• Programmeercode nieuwe melding.png
    Programmeercode nieuwe melding.png
    51,7 KB · Weergaven: 39
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Rows(5).Insert
End Sub

Hartelijk dank! Vraag 2 is nu opgelost.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik vraag 1 kan oplossen?

Met wel versie van Excel en met welk besturingssysteem werk je? Zowel ✔ als ✖ hebben de ASCII-code 63 wat gelijk is aan het ?.

Waarom zet je de data voor de keuzelijsten onderaan de tabel waar je de gegevens invoert? Waarom moet alles verdeelt worden over verschillende tabjes. Je kan toch net zo goed een filter gebruiken?
obv het voorbeeldbestand lijkt dit te werken
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column > 1 Or Target.Row < 5 Or Target.Count <> 1 Then Exit Sub
  If Target.Value = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(-15) Then
    Application.EnableEvents = False
    With Sheets(Target.Offset(, 4).Value)
      .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 9) = Target.Resize(, 9).Value
      .Cells(3, 1).CurrentRegion.Offset(1).Sort .[B3], 2, .[C3], , 2, , , xlYes
    End With
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan