Automatisch verschil datums berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

krisstiaan

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2014
Hoi,

Ik ben bezig met een acces bestand alleen krijg het volgende niet voor elkaar:

Graag zou ik een tabel krijgen die automatisch het verschil berekend tussen de datum die bij het product hoort (staat in een kolom) en de dag vandaag. Dat je het aantal sta dagen berekend zeg maar. heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt, mvg Kristiaan

Graag zou ik een tabel krijgen die automatisch het verschil berekend tussen de datum die bij het product hoort (staat in een kolom) en de dag vandaag. Dat je het aantal sta dagen berekend zeg maar. heeft iemand suggesties?
Dit soort berekende gegevens hoort niet in een tabel thuis, maar in een Query. Daar zijn die voor. En de formule is heel makkelijk: =Date()-[Datumveld]. Een datum is een getal, en getallen kun je probleemloos van elkaar aftrekken.

Oké bedankt. het werkt inderdaad. Alleen wanneer in acces afsluit en het opnieuw opstart komt er een scherm met: Parameter opgeven

Dat klopt niet neem ik aan?

Nee, dat klopt niet. Als je de query hebt gebaseerd op de goede tabel (en waarom zou je dat niet gedaan hebben :) ) en het juiste veld hebt gebruikt, en je slaat de query op, dan moet dat gewoon goed gaan. Als de parametervraag komt, dan komt dat doordat Access het veld niet herkent. Een beetje zoals je een criteriumvraag maakt op een tekstveld (vb: [Typ de achternaam van de werknemer:] als criterium op het veld achternaam geeft bij uitvoeren van de query de vraag: "Typ de achternaam van de werknemer:" waar je dan vervolgens een naam intypt).
Post de query er eens bij, dan kunnen we wat meer zien.

Excuus was een foutje van mijn inderdaad, spel fout in de tabelnaam ;)

Bedankt!

Mag je de vraag op <Opgelost> zetten! Tenzij je nog meer wilt weten natuurlijk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan